סיפורי אמונה

האדם שלא הזיל דמעה כשארבע מבנותיו נפטרו, הוזיל דמעות מעיניו כש...

"הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל שכל בחייו ארבעה מילדיו וכן את רעייתו, ובאף אחת מהפעמים לא ראיתי אותו מזיל דמעות", אמר הרב קנייבסקי. "עם כל זה, אני זוכר פעם אחת שמורי חמי הוריד דמעות מעיניו"

  • כ"א אב התשע"ז
הרב אלישיב זצ''ל (צילום: פלאש 90)הרב אלישיב זצ''ל (צילום: פלאש 90)
אא

שני גדולי ישראל, הרב חיים קנייבסקי והרב יצחק זילברשטיין הם גיסים, שניהם חתנים של הגאון הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל.

בעלון דברי שי"ח מספר העורך כי במהלך הלימוד השבוע של שני הגדולים, סיפר הרב קנייבסקי לרב זילברשטיין כי כידוע שבטבעו היה חמיהם הרב אלישיב שולט מאוד על רגשותיו, ואף ששכל בחייו את רעייתו הרבנית ע"ה וכן ארבע מבנותיו, לא ראו אותו מזיל דמעות, למרות כל הצער והכאב שבדבר, כי היה לו כוח שליטה גדול מאוד על עצמו. "עם כל זה", אמר הרב קנייבסקי, "אני זוכר פעם אחת שחמינו הוריד דמעות מעיניו, ומעשה שהיה כך היה".

"היה בחור צעיר לפני שנים רבות שהתאמץ ללמוד, אך לא ראה טעם בלימודו ולא עזרו כל הנסיונות שניסו לשכנעו שינסה עוד ועוד והבחור היה ממש על סף שבירה מוחלטת ורח"ל כפסע היה בינו לבין עולם השקר של עולם הזה. עד שבני משפחתו החליטו להביאו בפני הגרי"ש שיברכו ויעודדו בעצה טובה", מספר הרב קנייבסקי.

"ואכן, הבחור בא לפני הגרי"ש, וכשסיפרו לגדול הדור מה עובר על הבחור, הוא החל לדמוע. דמעות חמות זלגו מעיניו מרוב צער ויגון, על מה שעובר בחור שכל רצונו זה ללמוד תורת השם והיצר הרע לא מניח לו.

"הבחור שהבחין מקרוב בצערו של גדול הדור, אמר אחר כך שכעת הוא כבר לא צריך שום עידוד. באותם רגעים גמלה החלטה בליבו שהוא חוזר לישיבה ללמוד, וב"ה המשיך ועלה בלימוד וביראת שמים", סיים הרב קנייבסקי את דבריו.

"כי ככל שהיה מרן הגרי"ש מרומם ומונח כל כולו בתורה הקדושה, הוא הרגיש יותר ויותר את צערו העמוק של אותו בחור שקשה לו לשקוע בלימוד ואין התורה מתוקה אצלו"...

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סיפורי צדיקיםהרב אלישיב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה