מעניין

ההסבר המפתיע לכך ששקית הצ’יפס מלאה רק בשליש

שקית הצ'יפס שאנו קונים מלאה תמיד רק בשליש. כבר התרגלנו לכך ואנחנו גם (כמעט) לא מתלוננים, אך רק עכשיו גילינו את הסיבה ההגיונית שעומדת מאחורי התופעה

  • כ"א אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחטיף הצ'יפס המסורתי מגיע תמיד בחבילות ריקות ברובן. תמיד תהינו מה התופעה לכך, ורק כעת קיבלנו את התשובה ההגינוית, יש לציין, העומדת מאחורי התופעה.

ב''Business Insider  בדקו את העניין וגילו כי שקיות הצ'יפס מלאות בגז חנקן, לא באוויר הרגיל שמכיל חמצן וחנקן, אלא חנקן בלבד. מדוע?

ההסבר לכך הוא שמולקולות החנקן לא מתרכבות בקלות עם מולקולות אחרות, ובכך הופך החנקן לחומר משמר מעולה: הצ'יפס נשמרים בשקית טריים, פריכים ופיקנטיים וחיי המדף של המוצר מתארכים. רווח נוסף לשימוש בחומר משמר טבעי זה הוא שהחנקן עצמו נטול ריח וטעם, וכך החטיף נשמר באותו טעם בדיוק כפי שהיה בעת שעזב את פס הייצור שלו.

חשוב להבין כי החנקן מהווה 78% מאטמוספירת כדור הארץ, והוא נחשב ליסוד שכיח יחסית, חסר טעם וריח. החנקן הוא רכיב חיוני לכל בעלי החיים, וחשוב להבין כי שקית הצ'יפס ממולאת דווקא בחנקן ולא באוויר רגיל, כיוון ש-21% החמצן כן מגיבים במהירות עם סביבתם – מה שהיה גורם לצ'יפס להתיישן ולאבד את טעמו הפריך.

 

תגיות:צ'יפסשקית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה