חדשות בעולם

משתמשים בתאורת לד? אתם חשופים לשלל סכנות

אין ספק כי לנורות הלד מעלות רבות, אך לאחרונה יצאו חוקרים שטוענים כי "הן עלולות להזיק לבריאות"

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

נורות הלד כבר קיימות בעולם יותר מ-50 שנה, אך בשנים האחרונות הן משתלטות על חיינו לבלי הכר. יש להן יתרונות רבים – הן חוסכות חשמל ומפיצות אור רך ואיכותי. אבל כעת מסתבר שיש מומחים שטוענים כי נורות הלד עלולות להשפיע עלינו לרעה ולגרום גם לנזקים בריאותיים בלתי פשוטים.

כבר לפני שלושים שנה נערך המחקר הראשון שהוכיח כי הנורות שאנו מדליקים עלולות להשפיע על בריאותנו. אותו מחקר נערך על ידי ארנולד וויקינס. מומחה לפסיכולוגיה. הוא מצא במחקרו כי הנורות שמהבהבות בשנייה אחת 100 פעמים, גורמות באופן ישיר לעלייה בכאבי ראש אצל עובדים.

וויקינס כתב לאחרונה מאמר נוסף בו הוא ציין כי עדיין לא נערך מחקר דומה על נורות ה-LED, אך מאחר שהנורות הללו מהבהבות כ-400 פעמים בשנייה, סביר להניח שהן עלולות לגרום ליותר תסמינים של כאבי ראש.

עוד סכנה מצויה בחומרים שבתוך הנורה, ביניהם הרעלן נוירוטוקסין. כאשר הוא מצוי בריכוזים גבוהים הוא עלול לפגוע במערכת העצבים. אגב, זו גם הסיבה שכאשר אוספים את שברי הנורות האלו, יש להימנע מלגעת בהם בידיים, אלא לעשות זאת באמצעות כפפות גומי ולאחר מכן לרחוץ את הידיים היטב.

ויש גם סכנות הנוגעות לפגיעה ברשתית העין. דן רוברטס, מנהל העמותה למניעת ניוון מולקולרי בארה"ב, הזהיר כי ככל שנורות ה-LED יותר בוהקות ויותר חזקות, כך עולה הסיכון לפגיעה משמעותית בראייה, בשל סכנה לניוון הרשתית.

בשנים האחרונות גם יצא ארגון הרופאים האמריקאי בנייר עמדה הקורא להפחית את הנזקים הבריאותיים הנגרמים לאדם בגין חשיפה לתאורת לד בעוצמה גבוהה, בכבישים ובמרחבים ציבוריים בשעות החשיכה. הרופאים הבהירו כי המלצתם מגיעה בעקבות מחקרים שנעשו בנושא והוכיחו כי תאורת לד עלולה לפגוע בייצור ההורמון מלטונין החשוב לפעילות המוח.

אומנם בשלב זה אזהרות המומחים הן ברמה של השערות, שכן טרם נערך מחקר מסודר על נורות הלד. אך יש לא מעט חוקרים ברחבי העולם שמצביעים על מגוון של סיכונים ומתריעים: "היזהרו!"

תגיות:מחקרסכנהנורות לד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה