חדשות בעולם

צרפת: נופשים חרדיים נתקעו בלי בית כנסת – ראש העיר קיבל החלטה מפתיעה

עשרות נופשים שהגיעו כדי לנפוש בעיירת נופש בצרפת, גילו לתדהמתם כי נתקעו ללא בית כנסת או כל מקום מתאים לתפילה. הישועה, הגיעה ממקום לא צפוי: דווקא ראש העיר, ששמע על המצוקה, נחלץ לעזרתם - בצעד מעורר התפעלות

  • י"ח אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישועה ממקום לא צפוי: נופשים חרדים שהגיעו לנפוש בעיירת נופש בצרפת, גילו כי נתקעו ללא כל מקום מתאים, בו יוכלו לקיים את מנייני התפילות או לימוד התורה, בצורה מסודרת.

הנופשים, הגיעו לעיירה בונבל סור-ארק, השוכנת למרגלות האלפים בדרום מזרח צרפת, וסמוכה לגבול עם איטליה - שם קיוו ליהנות במשך החופשה מהנופים באזור, תוך אפשרות להמשיך ללמוד ולקיים את התפילות כסדרן.

משנוכחו כי לא מצאו מקום מתאים, החלו להתפלל בחדרו של אחד מאורחי המלון, שהשתייך לקבוצת המטיילים, אולם בהמשך הרים אחד מהם טלפון לראש העיר, וסיפר לו על קבוצת היהודים הגדולה שהגיעה מישראל, וזקוקה לחדר בו יוכלו ללמוד ולהתפלל במשך שלושת שבועות.

מששמע ראש העיר על הבעיה – נענה מיד, והגיע עם מפתחות חדר המועצה – אותו הציע לחברי הקבוצה כפתרון לבעיה. הקבוצה, אכן קיבלה את הפתרון, והפכה את אולם המועצה לבית כנסת ובית מדרש זמני.

בריאיון לאתר 'כיכר השבת', תיאר אחד הנופשים כי "הקבוצה כולה התרגשה מהמעשה האצילי של אותו גוי שלא היסס לרגע ונחלץ לעזרתם".

תגיות:צרפתנופש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה