חדשות בעולם

לקח בלתי נשכח: העיתונאי היהודי שהצליח "לחנך" את טוויטר כנגד גילויי אנטישמיות

לשחק שפירא נמאס מהתנהלות הרשת החברתית טוויטר, שהתעלמה מבקשותיו החוזרות ונשנות להסיר פוסטים פוגעניים ואנטישמיים של גולשים כנגד יהודים. בסופו של דבר, החליט לעשות מעשה – שיתיר את חותמו על ענקית הרשת החברתית עוד זמן רב...

  • י"ז אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לחנך את טוויטר: שחק שפירא הוא עיתונאי יהודי המתגורר בהמבורג שבגרמניה, שהחליט שכבר נמאס לו. שפירא, שנחשף להמוני פוסטים פוגעניים ואנטישמיים ברשת החברתית טוויטר, פנה מאות פעמים לראשי טוויטר בבקשה להסיר את הפוסטים זרועי השנאה, אולם נתקל בהתעלמות כמעט גורפת.

לדבריו, פנה לטוויטר במשך כחצי שנה, עם לא פחות מ-300 בקשות(!) למחוק ציוצים פוגעניים – אולם בתגובה, בחרה הרשת למחוק רק תשעה מהם, ולהתעלם משאר הבקשות שלו.

פייסבוק לעומתה, התייחסה למרבית התלונות שלו, ומחקה מעל 80% מהפוסטים הפוגעניים שביקש. "פייסבוק התייחסה ברצינות לתלונות שלי בניגוד לטוויטר", טען שפירא. "טוויטר השיבה לי כמה פעמים, שהציוצים לא עוברים את החוקים שלהם".

לאחר חצי שנה של המתנה, החליט שפירא לעשות מעשה: בחמישי האחרון, ריסס בשעת ערב מאוחרת עשרות כתובות גרפיטי על הרחבה הענקית המובילה למשרדי טוויטר, המצטטות את הציוצים האנטישמיים והגזעניים ששפירא נתקל בהם במשך החצי שנה האחרונה. בהם גם כתובות שלא כוונו דווקא כלפי יהודים, אלא גם כלפי שחורים ומוסלמים. אחד מאותם כיתובים לדוגמא, שקיבלו את פניהם של העובדים הנדהמים בטוויטר בבוקר שלאחר מכן, הוא הכיתוב: "יהודי חזיר, צריך פתרון סופי למוסלמים, תשתף אם אתה שונא יהודים, להשמיד את השחורים".

שפירא אף דאג להזמין את כלי התקשורת שיסקרו את מעשהו הנועז.

ואם אתם תוהים לגבי זהותו של שפירא, הרי שמדובר בישראלי לשעבר, תושב המבורג שבגרמניה בהווה, שסבו היה לניצול השואה היחיד מבני משפחתו. הוא גדל במושב אורנית, ואביו, עמיצור שפירא, היה מאמן ספורטאים במשקים האולימפיים, שנרצח בשנת 1972 באולימפיאדת מינכן, בידי קבוצת טרוריסטיים בשם "ספטמבר השחור" - כאשר אלה השתלטו על קבוצת ספורטאים – ולקחו אותם כבני ערובה.

לפני כ-15 שנה, בשנת 2002, כשהיה בן 14 בלבד, היגר לגרמניה, יחד עם אימו ואחיו הצעיר. המשפחה התיישבה בדרום סקסוניה, שם הגיעה מפלגת הימין הקיצוני לתוצאה הגבוהה ביותר בבחירות של שנת 2009, עם 13.55%.

את הסיפור הנועז, סיכם שפירא במילים: "אם טוויטר מכריחה אותנו לראות את הציוצים הפוגעניים - אנחנו נכריח אותם לראות אותם גם".

תגיות:גרפיטיטוויטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה