חדשות בארץ

מי הפיץ שמועות זדוניות על מותו של הרמטכ"ל?

זמן קצר לאחר שדווח על תאונת המסוק הקטלנית, הופצה בוואטסאפ הודעה זדונית, לפיה הרמטכ"ל גדי אייזנקוט קיפח את חייו בתאונה הקשה. מי אחראי למחדל?

  • י"ז אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הוואטסאפ ש"הרג" את הרמטכ"ל: קצת אחרי שדווח על הרוג באסון התרסקות המטוס, הופצה שמועה זדונית הטוענת כי הרמטכ"ל הוא ההרוג בתאונה.

השמועה, שהציפה עד מהרה את הרשתות החברתיות, התייחסה גם למימדי האסון ולזהות הנפגעים וניפחה את מימדי האסון.

בתחילה נטען בהודעה שהועברה, כי בהתרסקות המסוק "נפצעה אישיות בכירה". שמועות נוספות התייחסו באופן ברור לרמטכ"ל רב אלוף גדי איינזקוט, אחרים טענו, כי מדובר במפקד חיל האוויר, והגרועות ביותר טענו כי הרמטכ"ל נהרג באסון.

באחת מהן נכתב כי "לא לפרסום! הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, הוא ככל הנראה ההרוג בהתפוצצות המסוק הערב". בהמשך ההודעה, ובניגוד לכך, אף הובא מידע אמין ומדויק הנוגע לתולדות חייו ולתפקידים שמילא במהלך שירותו הצבאי.

כל זאת, תוך ניצול האיפול המוחלט עליו הוחלט בנוגע לאסון, שכלל גם את איסור פרסום הפרטים ואת זהות הנפגעים.

השמועה שהופצה במהירות גרמה לבהלה רבה, ומאוחר יותר אף חייבה את התייחסותו של דובר צה"ל, לאחר שהפרשה הותרה לפרסום, שמסר כי "כי כל שמועה בדבר מותם או פציעתם של מפקדים נוספים באירוע היא אינה נכונה".

כאמור, באסון ההתרסקות אמש נהרג רב סרן במילואים דודי זוהר, טייס מסוק אפאצ'י, שהיה בן 43 במותו. הוא הובא היום למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה.

בנוסף, קצין בדרגת סגן נפצע באורח קשה מאוד, והוא מורדם ומונשם. מתחקור ראשוני עלה כי הטיסה במסוק אפאצ'י מסוג "פתן" של "טייסת מגע הקסם", אמנם עברה בשלום, אולם לפני הנחיתה, סמוך לשעה 21:00, הנווט הודיע למגדל הפיקוח על תקלה טכנית. המסוק המשיך להתקרב לנחיתה אך כשהיה בגובה מגדל הפיקוח הוא התרסק אל הקרקע בין שני המסלולים בבסיס.

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, שהתייחס לשערורייה, התבטא ואמר כי מדובר "בבני בליעל שביקשו להתנקם באייזנקוט". עוד הוסיף כי "מטריד אותי מה יקרה במלחמה הבאה. זאת פעולה פלילית, אני רוצה אכיפה".

תגיות:וואטסאפגדי אייזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה