חדשות בארץ

מה מחכה לאלאור אזריה בשנה וחצי הקרובות? הצצה לכלא 4

אלאור אזריה צפוי להיכנס מחר למאסר של שנה וחצי, בו הוא יידרש לקום מידי בוקר ב-5:15, ליהנות מביקורים של הוריו רק אחת לשבועיים ולתקשר דרך טלכרטים בלבד

אא

מחר (רביעי) זה עתיד לקרות: אם לא יהיה שינוי דרמטי בדיון של בית המשפט הצבאי, ייכנס אלאור אזריה בשערי כלא 4, כדי לרצות תקופת מאסר של שנה וחצי, כפי שנגזר עליו.

כלא 4 נחשב לכלא צבאי, בו רוב העצורים הם על עריקות ויש גם כאלו שעצורים בשל עבירות סמים. אזריה מכיר את הכלא מקרוב, כיוון שלפני כשנה וחצי, לאחר שירה במחבל, הוא שהה שם במשך תשעה ימים. לאחר מכן הוא שוחרר מהכלא ועבר למעצר פתוח, אולם כעת הוא צפוי לשוב לבית הכלא בשנית, ולהתרגל לתנאים הבלתי פשוטים השוררים שם.

ומדובר אכן בתנאים בלתי פשוטים. ראשית, כאשר ייכנס אזריה לכלא, הוא לא יורשה עוד להחזיק בטלפון הסלולארי שלו, אלא יקיים את התקשורת עם קרוביו באמצעות הטלפון הציבורי בלבד, עם כרטיס טלכרט. לביקורים של בני משפחתו הוא יזכה אחת לשבועיים. שחרורים לחופשות של שישי-שבת בביתו יותרו לו אך ורק בתנאי שהתנהגותו תהיה הולמת, וגם זאת רק אחרי שירצה רבע מעונשו.

הביקור הראשון יתאפשר בתום השבוע הראשון למעצרו, והוא יימשך חצי שעה. אזריה יורשה לאכול מהחטיפים ומהשתייה שיובאו לו על ידי הוריו, אך רק במהלך הביקור עצמו. כמו כל העצורים בכלא 4, הוא יקבל הקצבה כספית מהצבא, באמצעותה הוא יוכל לרכוש סיגריות וחטיפים בקנטינה, או מוצרים אחרים.  

החדר שבו ישהה אזריה הוא חדר גדול הכולל עשרה עצורים לפחות. בנוסף, יש בכלא תאי בידוד עם דרגשי ביטון המשמשים כמיטות, ואליהם מועברים העצורים בעת הצורך במקרה שיש להענישם בשל התנהגות בלתי הולמת. במקרים קיצוניים הם מועברים לצינוק הכולל מזרן על הרצפה.

בכל בוקר יידרש אזריה להתעורר בשעה 5:15. שגרת יומו תהיה מורכבת ככל הנראה מעבודה בבית המלאכה לחלקי חילוף של בסיס תחזוקה הסמוך לכלא. לאורך שעות היום הוא יחויב מספר פעמים לעמוד לספירות יומיות ולמסדרים.

בסיום השנה הראשונה למעצרו הוא יהיה אמור לכאורה לעבור לכלא אזרחי, אולם ייתכן כי בשל העדפתו להישאר בכלא 4, יוחלט שלא יהיה מעבר. על כל פנים – הדברים ייקבעו בהתאם להחלטתה של ועדת 210 – ועדה שתתכנס בעוד כשנה. מאחר שייתכן גם כי עונשו יקוצר, מאחר שאולי הרמטכ"ל ימתיק יותר משליש מעונשו – ייתכן שהוועדה כלל לא תידרש להתכנס.

תגיות:אלאור אזריהמעצרכלא 4

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה