חדשות בארץ

האם עונש המאסר של אזריה יידחה עד להחלטת הרמטכ"ל? בפרקליטות מתנגדים

התביעה הצבאית מתנגדת לבקשתו של אלאור אזריה לדחות את מועד כניסתו לכלא. נשיא בית הדין אמור למסור את החלטתו בנושא

  • ט"ו אב התשע"ז
אא

הפרקליטות הצבאית הודיעה הבוקר (שני) לבית הדין הצבאי את תשובתה לבקשתו אלאור אזריה שלא להיכנס לכלא הצבאי, עד שהרמטכ"ל יכריע בבקשת המתקת העונש שהגיש בשבוע שעבר.

בפרקליטות מתנגדים נחרצות לבקשה, ונשיא בית הדין, אלוף דורון פיילס, אמור למסור את החלטתו בנושא או לקבוע מועד לדיון בבקשה.

על פי החלטת בית הדין הצבאי לערעורים, צפוי אזריה להתחיל לרצות את עונשו בעוד יומיים – ביום רביעי השבוע, אלא אם יחליט בית הדין להיעתר לבקשה שהגיש אתמול אזריה.

פרקליטיו של אזריה כתבו בבקשתם: "נבקש מבית הדין הנכבד לקיים דיון בפניו, בנוכחות הצדדים, ולהיעתר לה ולדחות את מועד תחילת ריצוי המאסר שנגזר על המבקש, עד שהרמטכ"ל יקבל את החלטתו. במסגרת הבקשה מתבקשת המרת עונש המאסר שנגזר עליו, בעונש מאסר שאורכו כאורך עונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות. היה והבקשה תענה, כי אז לא יאלץ המבקש כלל לשהות בבית הסוהר".

כזכור, בשבוע שעבר פנה אזריה לרמטכ"ל איזנקוט בבקשה להמתקת עונשו. "ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו", כתב אזריה במכתב ששיגר לרמטכ"ל. "כמו כן ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון".

עוד הוסיף אזריה: "משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב. אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף 'הריגה', אשר יפגע בי. אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עלי, לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודת שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי, במטרה לאחות את השברים".

על פי חוק השיפוט הצבאי, הרמטכ"ל אמור להכריע בעניין ההמתקה בין 7 בספטמבר ל-7 באוקטובר, כחודש לאחר הפיכת פסק הדין לחלוט. את ההחלטה יקבל הרמטכ"ל לאחר התייעצות עם מפקדים בכירים בשדרת הפיקוד, מחטיבת כפיר שבה שירת אזריה, עם פיקוד המרכז, וכן לקבל חוות דעת מהפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק.

תגיות:אלאור אזריהרמטכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה