חדשות יהדות

הראשון לציון התפעל: מגילת איכה בת 2000 שנה

עותק קדום ביותר של מגילת איכה, המתוארך לימי הלל הזקן, הוצג בפני הראשון לציון הרב יצחק יוסף וסגן שר האוצר יצחק כהן

  • ח' אב התשע"ז
(צילום: שי הלוי, רשות העתיקות)(צילום: שי הלוי, רשות העתיקות)
אא

העותק הקדום ביותר של מגילת איכה, שהשתמר במשך למעלה מ-2000 שנה, הוצג בפני הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, ובפני סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן.

עותק המגילה נמצא במעבדות שימור מגילות מדבר יהודה של רשות העתיקות בירושלים.

במסגרת הביקור, אותו יזם סגן שר האוצר, הוצגו לשניים כתבי יד עתיקים רבים, ביניהם: תהילים מימי רבן שמעון בן גמליאל, תפילין מימי שמעון בן שטח, אגרות בר כוכבא מתקופת רבי עקיבא ועוד, וכן הממצא הרלוונטי ביותר לערב ט' באב - העותק הקדום ביותר של מגילת איכה שנמצא במערות קומראן, ומתוארך לימי הלל הזקן.

מגילת איכה נקראת בבתי הכנסת בליל תשעה באב וביום הצום. היא כוללת חמש קינות על חורבן הבית הראשון, ונכתבה על ידי ירמיהו הנביא.

הראשון לציון וסגן השר קראו בהתרגשות את הקינה הראשונה במגילת איכה הקדומה, כאשר לאחר מכן הביע הרב יוסף את התפעלותו: "מגילות מדבר יהודה הן העדות הקדומה ביותר להמשכיות המסורת היהודית כבר 2000 שנה. זהו נכס לאומי ראשון במעלה", אמר.

הרב הודה לרשות העתיקות על עבודתה החשובה, והדגיש כי "חשוב מאוד לשמר את המורשת התרבותית הזו לטובת הדורות הבאים".

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, אמר: "זהו האוצר האמיתי שלנו, ההוכחה הבלתי ניתנת לערעור לקשר ההדוק של עם ישראל ותורתו לארץ ישראל".

עם סיום הביקור, העניק מנהל רשות העתיקות ,ישראל חסון, לראשון לציון ולסגן השר העתק ממגילת קלף של פרקי תהילים מלפני למעלה מ- 2,000 שנה. "אנחנו שומרים ומשמרים את המגילות הללו, שנכתבו לפני 2000 שנה. התוכן שלהן, הוא זה ששמר עלינו כעם ב-2000 השנים האחרונות. ביקור הרב הראשי לישראל כאן, כמי שממשיך להחזיק את לפיד התוכן ולהעבירו לדורות הבאים, הוא בעל משמעות עצומה עבורנו, במיוחד ערב תשעה באב. מבחינתי, הוא מסמל את ההמשכיות שאתה אנחנו נצעד, לאורך 2000 השנים הבאות".

תגיות:מגילת איכההרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה