עובדות שלא ידעתם

איך סלרי גורם להרזייה ומהו הספר שנגנב הכי הרבה מספריות? שבע עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם

וגם: כמה פעמים צריך לקפל שטר של דולר לפני שיקרע, ואיפה יש חוק שאוסר למכור בית רדוף רוחות רפאים בלי לספר על כך לקונה הפוטנציאלי?

  • ז' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש...ניתן לקפל שטר של דולר אמריקאי בערך 4000 פעמים באותו מקום בדיוק לפני שייווצר שם קרע?

2.  האם ידעתם ש...בשנת 1386 חזיר שחי בצרפת הועמד למשפט על רצח של ילד? החיה תקפה תינוק בן שלושה חודשים בעריסתו ועל כך הועמדה לדין, נשפטה למוות והוצאה להורג. על התקרית הזו אנחנו יודעים בזכות קבלה ששרדה, בה מפורט כי התליין קיבל את התשלום על קיום פסק הדין והריגתו של החזיר.

3. האם ידעתם ש...ספר השיאים של גינס מחזיק בשיא העולמי של גניבות מספריות? אף ספר אחר בעולם לא נגנב כל כך הרבה כמו הספר הזה.

4. האם ידעתם ש...אכילת סלרי מפחיתה קלוריות במקום להוסיף אותן? המאמץ שבאכילת הסלרי גוזל יותר קלוריות ממספר הקלוריות שבסלרי עצמו...

5. האם ידעתם ש...במדינת ניו יורק קיים חוק שאוסר על התושבים למכור בית רדף רוחות רפאים בלי לספר זאת קודם לקונה הפוטנציאלי? החוק הוא שריד מתקופה שבה אמונות מבתים 'רדופים' היתה נפוצה יותר מאשר בימינו- או לפחות נלקחה ביותר רצינות על ידי גורמים משפטיים.

6. האם ידעתם ש...כנגד כל אדם החי על כדור הארץ, חיות 1.6 מיליון נמלים? משקלן של כלל הנמלים בעולם עם זאת, שווה פחות או יותר למשקלם של כל בני האדם החיים בעולם.

7. האם ידעתם ש...מייסדי גוגל ניסו למכור את גוגל תמורת מיליון דולרים בשנת 1999? למרבה המזל הם לא הצליחו למצוא קונה – והיום חברת גוגל שווה יותר מ-500 מיליארד דולרים!

תגיות:עובדותסלרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה