חדשות בארץ

בני המשפחה נדהמו לגלות 'הפתעה' בתוך המזגן: נחש

תושבים באזור השרון נדהמו לגלות נחש מסוג זעמן מטבעות צעיר, שאורכו כ-65 ס"מ, בקומה השנייה, בחדרה של אחת מבנותיהם. בהמשך התברר: הנחש נכנס דרך חור בצינור הניקוז של המזגן. לוכד נחשים הוזעק למקום ולכד את האורח הלא רצוי

  • ז' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אורח לא רצוי בוילה באזור השרון: בני משפחה באזור השרון נדהמו לגלות לאחרונה נחש, שמצא את מנוחתו דווקא במזגן, באחד החדרים בקומה השנייה של ביתם.

תחילתו של הסיפור, כאשר אחת מבנות הבית, שהינה ילדה צעירה, הבחינה בנחש מבצבץ מבין השלבים שבמזגן בחדרה. מבוהלת, התקשרה מיד לאביה, וזה לא בזבז זמן והזמין מיד את אבי ברוכים, לוכד נחשים במקצועו.

"קיבלתי דיווח על נחש שנמצא במזגן ובתחילה שיערתי כי הנחש נלכד בתוך מדחס המזגן שממוקם מחוץ לבית. רק כשהגעתי למקום, בני המשפחה סיפרו לי כי הילדה ראתה נחש שמבצבץ בין השלבים במזגן בחדר שלה", סיפר הלוכד לאתר Ynet.

"התחלתי לפרק את כיסוי הפלסטיק של המזגן ביחד עם האבא וראיתי את קצה הזנב של הנחש מציץ, אך לא רציתי למשוך אותו כדי לא לגרום לו נזק", הוא מציין. "הייתי חייב להמר האם אני מאבד אותו והוא ייכנס פנימה אל תוך המזגן, ואז הפירוק יהיה מורכב יותר או שנצליח לפרק עוד חלקים מהפלסטיק של המזגן ולהגיע אליו".

במקביל, נעמדו חלק מבני המשפחה מחוץ לבית, בסמוך לצינור של המזגן, כדי לדווח במקרה שהנחש יחליט לסור על עקביו – ולחזור דרך המקום שממנו הגיע.

בסופו של דבר, הצליח הלוכד לתפוס את הזוחל בזנבו – ולהוציא אותו ללא פגע מהמזגן. "נתתי לנחש את התחושה שהוא עומד להשתחרר, בכך שהחזקתי אותו ואפשרתי לו לדמות תנועה של זחילה. הוא משך את עצמו קדימה פעם אחת ואני משכתי אותו לאחור פעמיים בכל פעם שהרפה את הגוף", הוא מסביר. "הגוף שלו למעשה זה שריר אחד גדול ולבסוף, הוא חולץ ללא פגע", הוא מסכם. "בני המשפחה שבתחילה היו מעט מבוהלים מהנוכחות שלו, אמרו שהוא חמוד כשראו אותו בריא ושלם, וגם קיבלו על הדרך הסבר על החשיבות של הנחשים במערכת האקולוגית".

ברוכים מסביר, כי הנחש שנלכד, הינו מסוג 'זעמן המטבעות', השייך למשפחת הזעמניים. נחש זה אינו נחשב לארסי, אולם הוא בעל דמיון רב לנחש הצפע הארסי המצוי, בשל הכתמים הכהים שעל גבו. אולם, בשונה מהצפע הארסי – אצלו הם בצורת מטבעות, ואילו אצל הצפע – בצורת מעוינים. אורכו של הזעמן יכול להגיע עד לכמטר ו-20 ס"מ, והוא ניזון מציפורים, זוחלים קטנים ומכרסמים.

בטבע, הדמיון שלו לנחש צפע מסייע לו מפני טורפים – אולם במציאות, כאשר בני אדם נתקלים בו – רובם תוקפים אותו, בשל החשש שהוא ארסי.

ואם אתם שואלים מה היה סופה של הדרמה, הרי שבסופו של דבר שוחרר הנחש במקום אליו הוא באמת שייך –  הטבע, בסמוך למקורות מים באזור בנימינה. לדברי ברוכים, "עקב החום הכבד בחוץ, הנחשים מחפשים מקור מים וקרירות. ברגע שהצמחייה המטפסת נוגעת בקירות הבית, זה פתח לכניסה של חולדות ובעקבותיהם גם מגיעים הנחשים".

תגיות:מזגןנחש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה