חדשות בארץ

אווירת מלחמה בהר הבית: התפרעויות ועימותים עם המשטרה

אחרי שהמופתי של ירושלים הורה על כך שיש לעלות להר הבית, הגיעו עשרות אלפי מתפללים מוסלמים להתפלל במקום. נרשמו הפרות סדר והתפרעויות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

עימותים קשים נראו היום (חמישי) בשעות הצהריים בהר הבית, בין כוחות המשטרה למתפללים, זאת לאחר שעשרות אלפים נכנסו קודם לכן להתפלל. צעירים יידו אבנים ובקבוקים לעבר כוחות הביטחון, והללו השיבו באמצעים לפיזור הפגנות והפרות סדר.

על פי הסהר האדום, היו עד כה לפחות 37 פצועים. בנוסף, התרחשו גם התפרעויות קשות בגג מסגד אל-אקצה, כאשר צעירים הניפו שם דגלים פלסטיניים, התיזו מים לכל עבר וחגגו את הוראת הממשלה לבטל את כל אמצעי האבטחה בכניסה להר הבית.

על אף הסרת אמצעי האבטחה, לא נכנסו בתחילה כל המתפללים המוסלמים מאחר שטענו שעדיין אין להם את מירב החופשיות כדי להיכנס דרך שער האריות. לעומתם היו כאלו שצעקו: "המופתי החליט", כשהם מתכוונים להוראה המפורשת שנתן המופתי של ירושלים בנוגע לכך שניתן לעלות להר הבית. גם הוואקף קרא לכולם להתאסף ל"תפילת ניצחון" בשעה 16:00.

בסופו של דבר נכנסו עשרות אלפי המתפללים המוסלמים, אך כאמור, עימותים קשים נרשמו בכל האזור. המתפללים ציינו שוב ושוב כי מבחינתם הם מוכנים לפתוח במלחמה של ממש, כל עוד לא נותנים להם את מלוא החופשיות בכניסה אל ההר.

מנהל מסגד אל אקצה הוסיף: "הכל באשמת כוחות הביטחון הישראלים, אשר מדכאים את המתפללים כשמטרתם היא לרצות את הימין הישראלי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בשל הרגישות הגדולה בהר הבית, הנחה ראש הממשלה על תוספת כוחות מג"ב לצורך תגבור משטרת ישראל בירושלים.

תגיות:התפרעויותהר הביתמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה