חדשות בעולם

שיא חדש במספר ההתקפות האנטישמיות על יהודי בריטניה

במחצית הראשונה של 2017 תועדו יותר התקפות אנטישמיות על יהודים בבריטניה מאשר בכל תקופה אחרת מאז 1984

  • ד' אב התשע"ז
אא

דוח חדש של הארגון לבטיחות הקהילה היהודית תיעד שמונים התקפות אלימות על יהודים בבריטניה במהלך המחצית הראשונה של 2017. בנוסף תועדו התקפות מילוליות, גרפיטי אנטישמי, ונדליזם, דואר שנאה וגידופים ברשתות החברתיות. בסך הכל תועדו 767 תקריות אנטישמיות מינואר ועד יוני – עליה של כמעט שליש בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה והמספר הגבוה ביותר אי פעם של תקריות אנטישמיות במשך חצי שנה מאז התחילו רישומי הארגון בשנת 1984.

כחמישית מהתקריות כללו שימוש במדיה החברתית, כולל קמפיינים מכוונים נגד יהודים, פוסטים של ניאו נאצים ותיאוריות קונספירציה על 'הבנקאים היהודים'.

קריאות גנאי כנגד יהודים היו סוג התקרית הנפוצה ביותר והם כוונו בעיקר כלפי גברי, נשים וילדים בעלי מראה יהודי מובהק.

כתובות גרפיטי אנטישמיות דווחו 11 פעמים כולל צלב קרס עם המילים 'יהודים מלוכלכים תתפטרו או תמות' ששורבט על קיר באוניברסיטת בירמינגהם במרץ האחרון.

80 תקריות כללו התקפה פיזית, 56 היו איומים ישירים באלימות, ו-51 תקריות כללו נזק לרכוש יהודי, כולל חלון שנופץ בלבנה עליה נכתב 'יהודי' וצויר צלב קרס.

כמעט שבעים וחמישה אחוזים מהתקריות תועדו בלונדון ובמנצ'סטר, בהן מתגוררות שתי הקהילות היהודיות הגדולות ביותר בבריטניה.

על אף שזהות העבריינים לא התבררה בכל המקרים, רובם הגדול היו גברים ויותר מחציים לבנים. 115 היו חברי ימין קיצוני, 49 אנטי ישראלים, ו-12 מוסלמים קיצוניים.

"למרבה הצער זה ברור שהמצב הכללי הדרדר", אומר דיוויד דליו, מנכ"ל הארגון. "לאנטישמיות יש השפעה הולכת וגוברת על חייהם של יהודים בריטיים והשנאה, הכעס והשקרים שמאחוריה מתפשטים כל הזמן".

מזכיר המחלקה לקהילות ורשויות מקומיות בממשלת בריטניה, סעיד ג'אביד, תיאר את העלייה במספר התקריות כ: "לחלוטין בלתי מקובלת" ואמר כי הממשלה תעשה הכל כדי לוודא שהפוגעים יבואו על עונשם. "לכל אחד במדינה הזו יש זכות לחיות בלי פחד מפגיעה או התקפה ואנחנו חייבים כאומה לגנות את השנאה הזו". אבל על אף שקולות אחרים בקואליציה ובאופוזיציה אמרו גם הם דברים דומים, הדאגה בקהילה היהודית נמשכת לנוכח המספרים חסרי התקדים.

תגיות:בריטניהאנטשמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה