חדשות בארץ

סוף למשבר בהר הבית? המופתי מאשר למוסלמים לעלות למקום הקדוש

המופתי של ירושלים קרא למוסלמים לשוב ולעלות להר הבית, לאחר שכל אמצי האבטחה הוסרו ממנו

  • ד' אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שבוע של מהומות בירושלים והסתה פרועה מצד אנשי דת מוסלמים עומד להסתיים. התירוץ: המגנומטרים ומצלמות האבטחה שהעמידה ישראל בכניסות להר הבית. כתוצאה מכך, נערכו כל תיפלות המוסלמים מחוץ למתחם הר הבית, בשל הוראת הווקף שלא לעבור בבידוק הישראלי.

הבוקר (חמישי) הודיע המופתי של ירושלים לציבור המתפללים כי ניתן לשוב ולהתפלל בהר. "המצב חזר לקדמותו, נתפלל באל-אקצא", אמר במסיבת עיתונאים מאולתרת שקיים.

במהלך הלילה הוסרו הסרת גשרי המצלמות ואמצעי הבידוק שהותקנו בשערי הר הבית, והבידוק בהר הבית חזר למציאות שהיתה בו לפני שבועיים. הבוקר הוקמה ועדה טכנית של מנהלת הווקף על מנת לבדוק את כל מה שנעשה בשערים, ואישרה כי אין זכר לשינויים בבידוק הביטחוני שהופיעו במקום.

בתגובה להסרת אמצעי האבטחה מההר, ארגן אתמול ארגון חמאס מפגן תמיכה וחגיגות ניצחון ברצועת עזה. מאות צעדו ברחובות תחת הכותרת "הניצחון בקרב על מסגד אל-אקצא".

בצה"ל ובמשטרה נערכים לעימותים גם בסוף השבוע בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, בין היתר בשל קריאת חמאס לקיים הפגנות זעם. בשל כך יושארו ביו"ש חמישה גדודים שיתגברו את השטח ולמנוע הסלמה, הפרות סדר ופיגועים. כוחות משטרה ומג"ב ישהו אף הם בכוננות מוגברת בשטח הסמוך להר הבית ובעיר העתיקה. מן המשטרה נמסר כי עשרות שוטרים נפצעו באורח קל מאבנים ובקבוקי תבערה שיודו לעברם בימים האחרונים.

נתוני צה"ל מהימים האחרונים מצביעים על עליה של מאות אחוזים, בהתראות מכוונות של פלסטינים לצאת ולבצע פיגועים. בהתאם לכך, נרשמה עלייה משמעותית במספר המעצרים של מפגעים פוטנציאליים ומסיתים ברשתות החברתיות.

תגיות:משברהר הביתמוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה