חדשות בעולם

מחקר: יש לכם כסף מיותר? כדאי שתשתמשו בו כדי לחסוך זמן

מחקר חדש ניסה לבדוק מה גורם לאנשים איכות חיים גבוהה יותר – קניית מוצרים או חיסכון בזמן? התוצאות היו חד משמעיות

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

חשבתם פעם כיצד כדאי לכם לנצל את הכסף המיותר שאולי עוד יהיה לכם? מחקר חדש מצליח להפתיע, שכן הוא חושף כי כאשר אנשים משתמשים בכסף כדי לרכוש לעצמם מוצר או חפץ מסוים – הדבר כמעט אינו משפיע על איכות חייהם. לעומת זאת, כאשר הם משתמשים בכסף כדי לשלם למישהו שיבצע עבורם מטלות שיחסכו להם זמן, הם בהחלט חשים בשיפור איכות החיים.

פרופ' אשלי ווילאנס, ראש צוות החוקרים מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הראוורד שערך את המחקר, ציינה כי "אומנם אנשים ששוכרים שירותי ניקיון או שמשלמים למישהו שיכסח להם את הדשא, מרגישים לפעמים עצלנים, אבל תוצאות המחקר שלנו מראות שקניית זמן חופשי מעניקה אושר, זה דומה לתחושה של להרוויח יותר כסף".

החוקרים ביססו את דבריהם על סקרים שערכו בקרב יותר מ-6000 מבוגרים בארה"ב, קנדה, דנמרק והולנד. הנבדקים נשאלו כמה כסף הם הוציאו מידי חודש כדי "לקנות" לעצמם זמן חופשי ולאחר מכן התבקשו לדרג את גובה הסיפוק שיש להם מחייהם. בסופו של דבר התברר כי האנשים שהוציאו יותר כסף כדי לחסוך בזמן, סיפרו כי יש להם בחיים תחושת סיפוק גבוהה ב-15%-23% ביחס לאלו שכמעט לא בזבזו כסף עבור כאלו שירותים.

בנוסף, ערכו החוקרים גם ניסוי בשטח: הם ביקשו מ-60 מבוגרים לבזבז בסוף שבוע אחד 30 פאונד על רכישות שיובילו לחיסכון בזמן ובסוף השבוע שאחריו 30 פאונד על רכישות של מוצרים. אצל כולם הראו התוצאות כי רמת האושר בשבוע הראשון הייתה גבוהה יותר, מה שמוכיח את האושר הרב שנגרם הודות לזמן שנחסך.

פרופ' אליזבת דאן שנמנית עם צוות החוקרים ציינה כי הם שיערו שהתופעה תיראה רק אצל אנשים בעלי הכנסה גבוהה, אך להפתעתם גילו שאנשים בכל רמות ההכנסה מדווחים על עלייה באיכות החיים בהתאמה לכמות הזמן החופשי שהם מפרגנים לעצמם.

תגיות:מחקרחיסכוןזמןאיכות חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה