חדשות בעולם

הילד שהתעוור בפיגוע: "לא ייתכן שהאחראים לרצח משפחתי מקבלים פרס חודשי"

אורן אלמוג, אשר התעוור בגיל 10 לאחר שנפצע קשה בפיגוע במסעדת מקסים, נשא דברים לפני האו"ם וריגש את הקהל

אורן אלמוג בנאומו באו"ם (צילום מסך)אורן אלמוג בנאומו באו"ם (צילום מסך)
אא

"עד גיל עשר הייתי ילד רגיל עם משפחה רגילה, אבל כל זה השתנה ברגע אחד", כך אמר הערב (שלישי) אורן אלמוג, שנפצע ואיבד חמישה מבני משפחתו בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה, לפני 14 שנה.

אלמוג הגיע לנאום באו"ם במטרה להיאבק בתשלומי הרשות הפלסטינית למחבלים. אל מול פניהם של היושבים בקהל הוא המשיך לגולל את סיפורו: "ב-4 באוקטובר 2003 אכלתי ארוחת צהריים עם המשפחה שלי במסעדת מקסים בחיפה. אישה שנראתה בהיריון נכנסה למסעדה והזמינה משהו לאכול ואז קמה ופוצצה את עצמה. היא לא הייתה בהיריון, היא הייתה מחבלת מתאבדת".

אלמוג סיפר על כך שהמחבלת רצחה 21 בני אדם, מתוכם חמישה מבני משפחתו – אביו משה, אחיו תומר, סבו זאב, סבתו רות ובן דודו אסף. "אמא שלי, אחותי ודודתי נפצעו", הוא סיפר, "וגם אני נפצעתי קשה. קשה לי מאוד לתאר את זירת הפיגוע אחרי הפיצוץ, במיוחד כי איבדתי את הראייה שלי כמעט לגמרי. שכבתי, לא ידעתי מה קרה לי, אבל יכולתי לראות קצת את הדם ואת הגופות..."

ואלמוג המשיך ושאל: "האם אתם יכולים לדמיין שישות פוליטית שמיוצגת בבית הזה משלמת פרסים לטרוריסטים שרצחו את בני משפחתכם? זוהי מציאות אבסורדית. בשנת 2016 בלבד השקיעה הרשות הפלסטינית 303 מיליון דולר בטרור. 86 אלף דולר הלכו ישירות לאנשים שמעורבים ברצח בני משפחתי.

"אני חושב שכל מי שמאמין בערך חיי אדם צריך לפעול ולכן אני קורא לכל המדינות שנציגיהן כאן בבניין: כפו על הנשיא אבו מאזן לקבל החלטה נכונה".

את ההחלטה להגיע לנאום באו"ם קיבל אלמוג לפני כחודש. "לא ייתכן שהאחראים לרצח בני משפחתי מקבלים פרס חודשי מהרשות הפלסטינית", הוא אמר אז, "זו תמיכה מפורשת ברצח חפים מפשע. אגיע לאו"ם ואקרא לקהילה הבינלאומית לעצור את המימון הזה ולמנוע את הפיגועים הבאים".

תגיות:אורן אלמוגפיגועמסעדת מקסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה