אמונה

האם אתה מאמין שהצדקה תציל אותך מהמשפט?

מה קרה ליהודי שנתן צדקה במקום לשכור עורך דין? ומה קרה כשהגבאי לא הביא אוכל לר' זושא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד מתלמידי שאל אותי, האם צריך הוא לשכור עורך דין עבור משפט שהיה לו בענייני תעבורה?

שאלתי אותו: מדוע צריך עורך דין?

ענה הצדיק: יש לי עבר עשיר בעבירות תנועה, והעונש הצפוי לי הוא שלילת רישיון לכמה חודשים, דבר שיפגע לי בעבודתי כנהג!

חזרתי ושאלתי: כמה עולה לשכור עורך דין שייצג אותך בתיק?

ארבעת אלפים ש"ח - ענה לי היהודי.

שוב שאלתי: האם אתה מאמין שאם תיתן סכום זה לצדקה, במקום לעורך דין, ביד הבורא יתברך להוציא אותך ללא שלילת רישיון בתיק הזה?

תשובתו בתחילה הייתה מגומגמת. ביקשתי ממנו שיחשוב על זה עד מחר.

למחרת פנה אלי, ואמר: הרב אני מאמין באמונה שלימה, שאם אתן את הסכום המדובר לבורא יתברך, ודאי זה יעזור לי שלא ישללו ממני את רישיון הנהיגה!

אם כך - עניתי לו - תן צדקה הכל יהיה בסדר!

בבוקר יום המשפט מתקשר אלי התלמיד ושואל: "הרב יש פה עורך דין שמציע לי להיכנס איתי למשפט עבור אלף שקלים בלבד, מה הרב אומר על זה?"

אמרתי לו: הרי אמרת לי שאתה יודע בוודאות שהקב"ה יכול להושיע אותך, א"כ למה לבזבז אלף שקלים בחינם? תיכנס לשופט וה' יהיה בעזרך!

לאחר כשעה בזמן שמסרתי שיעור הוא שוב מתקשר, כמובן שלא הפסקתי את השיעור. הוא לא הפסיק להתקשר שוב ושוב, חיכיתי בסבלנות לסוף השיעור לראות איך יסתיימו הדברים. בסיום השיעור התקשרתי אליו בחזרה, וללא שאילת שלום הוא פרץ ואמר: "הרב אתה לא מאמין מה שקרה איתי, ניגשתי למזכירה של השופט, והיא שאלה אותי היכן גיליון ההרשעות הקודמות? עניתי לה - אין לי אותו! תיגש בקומה למטה למזכירות, ותבקש שיוציאו לך גיליון הרשעות קודמות! כל גופי רעד, אם יראה השופט אל כל עבירותי הקודמות ודאי יכעס, אבל נזכרתי בדבריך הרב, שגם ליבו של השופט ביד הבורא יתברך. וכך ירדתי למזכירות וביקשתי גיליון הרשעות קודמות, והנה לאחר שהקלידה המזכירה את שמי ומספר תעודת זהות, סירב המחשב להוציא נתונים, ניסתה המזכירה שוב להקליד את הנתונים, והמחשב נשאר בסירובו להוציא נתונים. אמרה לי המזכירה תיגש לשופט ותאמר לו שהמחשב לא הוציא את הנתונים שלך!"

"כך באמת ניגשתי לשופט ולשאלתו היכן גיליון הרשעות קודמות, עניתי, המחשב במזכירות לא הוציא נתונים! ענה השופט ואמר: אם כך, כנראה שאין לך עבירות קודמות, וכיון שזו עבירה ראשונה, הריני גוזר עליך שמונה מאות וחמישים ש"ח קנס, ומכאן ולהבא תיזהר שלא לעבור עבירות תנועה! - נס ממש - כבוד הרב". סיים הצדיק את דבריו.

התרגשתי מאוד למשמע דבריו, ושמחתי על זה שאפילו בדור יתום כשלנו עדיין אנחנו זוכים לראות את השגחתו המלאה והנפלאה של הבורא יתברך.

*  *  *

"אבא זושא רעב"

ישנו סיפור שספרתי כבר עשרות פעמים במהלך שיעורים ברחבי הארץ, וכל פעם אני מתרגש ממנו מחדש.

מסופר על רבי זושא שהיה בעל אמונה גדול, וכל יום בשעות הצהריים כשהגיע זמן הסעודה, היה נעמד בבית המדרש וצועק בקול גדול "אבא זושא רעב" "אבא זושא רעב". וכך כשהיה הגבאי שומע את בקשתו של ר' זושא, היה ניגש אליו עם ארוחת הצהריים.

לימים אמר הגבאי בליבו "הרי ר' זושא יודע שאני שומע ומביא לו את סעודתו, אם כן מדוע הוא צועק "אבא זושא רעב", שיבקש ממני ואני אמלא את בקשתו". ולכן החליט הגבאי היום אני לא מביא לר' זושא את סעודתו, והוא שימשיך לבקש מאבא אוכל.

בצהרי היום נעמד ר' זושא במקומו, והחל לצעוק "אבא זושא רעב" "אבא זושא רעב", ואין קול ואין עונה. המשיך ר' זושא בבקשתו וצעק שוב ושוב, כשהגבאי מחכה מעבר לדלת, שסוף סוף יתעשת ר' זושא ויבקש ממנו את סעודתו.

והנה לאחר כשעה של בקשות חוזרות ונשנות, נפתחת דלת בית המדרש ונכנס יהודי הדור בלבושו ושואל "היכן ר' זושא מליזענסק?" זה אני - ענה ר' זושא. "ברוך ה' שמצאתי אותך מספר היהודי, דע לך ר' זושא שהייתי בצרה גדולה בגלל השלטונות, וקיבלתי על עצמי שאם יעזרני הבורא ברוך הוא להינצל מצרה זו, אעשה סעודת מלכים, לכבוד הצדיק ר' זושא מליזענסק, והנה אתמול נודע לי כי ברוך ה' הדברים הסתדרו על הצד הטוב ביותר, ומיהרתי היום לקיים את הבטחתי. שב בבקשה כבוד הרב, ואגיש לפניך את הסעודה הטובה ביותר שעלה בידי להכין עבורך".

לאחר שסעד ר' זושא את ליבו, קרא לגבאי המשתהה שעמד בחדר הסמוך, ואמר לו: דע לך ידידי! לא אתה מביא לי אוכל, אלא הבורא יתברך, וכשאני מבקש אבא זושא רעב הריני מאמין באמונה שלמה שהבורא יתברך ישלח לי מזונותיי, רק זכית אתה להיות שלוחו של מקום, ואם לא אתה ישנם הרבה שלוחים לבורא יתברך. 

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס

תגיות:הרב יגאל כהןצדקהיגל לבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה