חדשות בעולם

מטריד: האם בקרוב יוחלפו תעודות הזהות שלנו בשבב תת עורי?

חברת הייטק אירופאית הודיעה לאחרונה כי החל מחודש אוגוסט הקרוב תחל להשתיל שבב תת עורי בכף היד של עובדיה. מנכ"ל החברה צופה: "בסופו של דבר הטכנולוגיה הזאת תהפוך לנחלת הכלל"

  • ב' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שבבים תת עוריים – כבר לא רק אצל כלבים: חברת ההייטק M32, הודיעה לאחרונה, כי באוגוסט הקרוב תחל להציע לעובדיה להשתיל שבב מסוג RFID, בכף היד שלהם.

החברה, מתמחה בהקמה ותפעול של נקודות מכירה לחטיפים וארוחות מוכנות נטולות קופאים, ומפעילה כבר היום יותר מ-2,000 נקודות מכירה שונות ביותר מ-20 מדינות בעולם. היא תחל להשתמש בטכנולוגיית השבב, במסגרתה תתפעל את המכונות שהיא מייצרת – כך שאנשים יכולים לרכוש מהן ללא צורך בכרטיס אשראי – אלא בעזרת השבב בלבד.

בשלב הראשון, ישמש השבב לעובדי החברה בלבד, כך שיוכלו להיכנס למשרדי החברה ללא צורך בכרטיס עובד מגנטי, להיכנס למערכות המחשוב – ללא צורך בסיסמא, ולהשתמש בשלל מתקני החברה – ללא צורך בפריט נוסף מלבד השבב התת עורי.

בהמשך, מתכוננים בחברה להשיק פיתוחים נוספים שמתבססים על השבב, ולשווקו כחלק ממהפכה שלמה שהם מנסים לייצר בעולם, ולהחליף את כל כרטיסי האשראי, תעודות הזהות, כרטיסי הביקור, המידע הרפואי שלנו, ועוד – בשבב אחד קטן בלבד, בו יאוחסן הכל.

יצוין, כי טכנולוגיית השבבים התת עוריים כבר אמנם מוכרת יחסית, וכי מי שמכירים אותה מקרוב הינם דווקא בעלי הכלבים, המחויבים לפי תקנה שקבועה בחוק להשתיל שבב זיהוי אצל חיית המחמד שלהם. כעת, נראה שחברה זו מנסה לקחת את הרעיון שלב אחד קדימה, ולשווק אותו גם לבני אדם, ובתור התחלה, באירופה, שנחשבת לאזור המוביל בתחום.

מנכ"ל החברה, טד ווסטבי, התבטא בנושא ואמר כי החברה תבצע את השתלת הצ'יפ במסגרת מה שהיא מכנה "מסיבת צ'יפים", שתיערך בשבוע הבא. על פי הערכות החברה, בשלב הראשון יושתלו שבבים בידיהם של כ-50 עובדים, ולאחר מכן בידיהם של עובדים נוספים, כשהם מבקשים להדגיש כי מדובר בהחלטה שנתונה לבחירת העובד והוא על בסיס התנדבותי בלבד.

"אנחנו רואים את השימוש בטכנולוגיית ה-RFID כדרך לבצע דברים רבים בחברה. בסופו של דבר הטכנולוגיה הזו תהפוך לנחלת הכלל ותשמש בתור הדרכון שלנו, כרטיס הנסיעה בתחבורה הציבורית, לצורך רכישה ועוד", מתאר ווסטבי. "אנחנו שמחים מאוד על הזדמנות הצמיחה הזו". 

צמיחה או לא – תודו שמדובר בעניין קצת מטריד.

תגיות:טכנולוגיהתעודת זהות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה