חדשות בארץ

פתרון המשבר באופק: הוסרו המנגומטרים בהר הבית

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו: "בידוק חכם" בהר הבית במקום גלאי מתכות. משבר הר הבית בדרך לסיומו

  • ב' אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני ביטחוני החליט הלילה (שלישי) לקבל את המלצת כל גופי הביטחון ולהמיר את הבידוק של גלאי המתכות בהר הבית בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות. בהתאם לכך, כבר הלילה החל הליך פירוק המגנומטרים.

עוד הוחלט בקבינט כי התוכנית להחלפת המגנומטרים תיושם בפרק זמן של עד שישה חודשים ויוקצבו לה 100 מיליון שקלים, כולל בקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על-פי התכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים. עלות התכנית תכלול גם מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.

הפתרון הטכנולוגי עליו הוחלט בקבינט הוא למעשה שימוש ב"מצלמות חכמות" עם יכולת שיקוף וזיהוי פנים. ההסכמה על הפתרון הגיע לאחר פגישות שערכה המשטרה עם נציגים של ארבע חברות אבטחה מובילות בישראל ובעולם. החברות הציעו פתרונות שכוללים מצלמות שיכולות לזהות אם אדם נושא עליו כלי נשק או מטען חבלה וכן מערכות משוכללות לזיהוי פנים. המצלמות כוללות, בין היתר, מערכות תרמיות. התקנת המערכות יקרה מאוד ומוערכת במאות מיליוני שקלים.

בנוסף למצלמות, יעובה סדר כוחות המשטרה בעיר העתיקה ובכניסות להר הבית באופן משמעותי. הפתרון ייצור מצב של "עיר בטוחה".

סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית מסרה אמש כי "המלך עבדאללה שוחח בטלפון עם ראש ממשלת ישראל נתניהו. הם דנו במשבר במסגד אל-אקצה והמלך הדגיש כי יש למצוא פתרון מיידי ויש להסיר את הסיבות שהביאו לפרוץ המשבר בהר הבית, פתרון שיחזיר את המצב לקדמותו לפני פרוץ המשבר ופתיחת מסגד אל-אקצה לחלוטין באופן מלא. עוד הדגיש המלך כי יש להסכים על צעדים שיביאו למניעת פרוץ הסלמה דומה בעתיד".

בתוך כך, מהומות פרצו הלילה בשער האריות כשמאות מתושבי האזור התעמתו עם המשטרה שסגרה את הכבישים בכל העיר העתיקה. התושבים קראו להגיע למסגד אל אקצה, ציינו כי הוא נמצא בסכנה והביעו את כעסם על סגירת הכבישים.

תגיות:הר הביתמנגומטרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה