ונשמרתם

בגלל ברווז אמבטיה: ילד כבן 4 נחנק וניצל בנס

ילד כבן ארבע הובהל לבית החולים שניידר, לאחר שצפצפה של צעצוע אמבטיה נתקעה בגרונו, שם הצליחו להציל את חייו בהתערבות חירום. הרופא המטפל בתגובה: "אל תתנו לילדים שלכם לשחק בחפצים קטנים"

  • ב' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה שצעצוע תמים יכול לעולל: איתמר בן ה-4 בסך הכל שיחק עם צעצוע האמבטיה שלו, בעת הרחצה, כשלפתע נתקעה הצפצפה של הצעצוע בגרונו, והוא הובהל במהירות לבית החולים שניידר בפתח תקווה, כשהוא משתנק ומשתעל.

בבית החולים, טופל בידי צוותים של אף אוזן גרון, הרדמה ורופאים בכירים במחלקה לטיפול נמרץ, שזיהו כי הצפצפה נתקעה בקנה הנשימה שלו.

בבית החולים פעלו במהירות בהתערבות חירום, ובכך מנעו הסתבכות וחנק, והצילו את חייו.

(צילום: דוברות המרכז הרפואי שניידר)(צילום: דוברות המרכז הרפואי שניידר)

לאחר שהוצאה הצפצפה מקנה הנשימה שלו, הובהל איתמר כשהוא מורדם ומונשם ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם התייצב מצבו והוא שוחרר לביתו.

בתגובה למקרה, ביקש ד"ר אלחנן נחום, מי שטיפל באיתמר ומשמש כמנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר, להזהיר הורים מפני הישנות המקרה, ולחדד נהלים במקרה חירום: "אנו חוזרים ומדגישים בפני ההורים, לשים לב ולהקפיד שלא לאפשר לילדיהם לשחק עם חפצים קטנים, או עם חפצים נשלפים, אשר עלולים להיתקע בדרכי הנשימה.

"התופעה שכיחה יותר בתינוקות ופעוטות, אך עלולה לקרות גם בקרב ילדים גדולים יותר. חשוב במידה והילד שאף גוף זר, להזעיק צוות רפואי או להביא אותו במהירות לבית החולים".

תגיות:חנקילדיםונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה