אמונה

אמונה אמיתית: למי פונים כדי לקבל הלוואה מהבנק?

העבד לא ינסה לבקש עזרה מאנשים מחוץ לבית האסורים, מפני שיודע הוא, שאין בכוחם לסייע לו בשום דבר, אלא כל בקשותיו ותחינותיו ובטחונו הם רק על סוהר בית האסורים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל החסדים שנעשו איתנו מתחילת בריאתנו, הם מאת הבורא יתברך וכמו שבעת שנולדנו דאג הבורא יתברך שנקבל את המזון שלנו בזמן הנכון ע"י החלב אם שמגיע בדיוק בשעה הנכונה, כשעה לאחר הלידה והמזון הזה הוא הטוב ביותר עבורנו עד שכל החברות שמייצרות תחליפי חלב בזמננו מודות בעובדה, שחלב אם הוא הטוב ביותר עבור התינוק שנולד. וכך בכל שלב בילדותנו הבורא יתברך דאג לצרכנו בצורה הטובה ביותר, מערכת החיסון שהחלה לפעול בדיוק בזמן, וכך גם מערכת העיכול. למעשה כל המערכות גופנו החלו לתפקד בתזמון המתאים ביותר לצורך גדילתנו, וברגע שיהודי מבין שבכל מהלך חייו עד עתה, עזר לו הבורא יתברך בכל צרכיו, או אז מבין שכמו שעזר לי הקב"ה עד עתה כך ימשיך לעזור לי בעתיד, ויותר קל לו לבטוח בבורא יתברך, שימשיך עימו את חסדיו המרובים.

 

אין עוד מלבדו

ידע האדם בליבו, שאין עוד מלבדו של הבורא יתברך. ואין אפשרות ביד אף אחד מהברואים לעזור לו או להזיק לו, בלי הסכמתו וסיועו של הבורא יתברך. משל לעבד שנתון בבית האסורים, וכל כולו נתון לחסדיו של הסוהר בבית האסורים, ואף אדם אינו מורשה להיכנס ללא רשות. עבד זה בוודאי שלא ינסה לבקש עזרה מאנשים מחוץ לבית האסורים, מפני שיודע הוא, שאין בכוחם לסייע לו בשום דבר, אלא כל בקשותיו ותחינותיו ובטחונו הם רק על סוהר בית האסורים. וינסה בכל כוחו למצוא חן בעיניו ואליו כל תקוותו, כך גם היהודי שמבין שאין אדם בעולם שיכול לעזור לו, אלא בהסכמתו של הבורא יתברך.

 גם בריאותו תלויה רק ברצון הבורא, מפני שהוא מקור חיותו, ולכן אליו תהיה כל תקוותו ובטחונו. הדבר דומה לאדם שצריך הלוואה מהבנק, והמחליט הבלעדי לאשר את הלוואה הוא מנהל הבנק, ודאי שלא ינסה לפנות לפקידים זוטרים ולשכנעם ובוודאי שלא יתלה בהם את בטחונו, אלא תקוותו והשתדלותו תהיה אצל המנהל שבידו ההחלטה לדבר. כך בכל ענייני העולם הזה, והעולם הבא, אם רק נדע שהמחליט הבלעדי בעניינים אלו, זהו מלך מלכי המלכים, ממילא אליו בלבד תהיה תקוותינו וביטחוננו תמיד.

 

אפילו אם לא מגיע לי

"ואני בחסדך בטחתי יגל ליבי בישועתך". בורא עולם הוא בעל החסד הגדול ביותר שיש, וכל הרצונות הטבועים בבני אדם לעשות חסד עם זולתם מאז בריאת העולם ועד היום, כולם מחסדו יתברך, וכבר כתבו חז"ל בילקוט שמעוני על הפסוק "רבים מכאובים לרשע, והבוטח בהשם חסד יסובבנו" שאפילו אדם רשע ובלי זכויות כלל אם הוא בוטח בהשם, חסד יסובבנו. וכל זה בגלל חסדו הגדול של הקב"ה, שכל אדם שנושא אליו את עיניו, ומצפה לישועתו, מיד משפיע על עצמו ממידת חסדו יתברך.

"טוב השם לכל ורחמיו על כל מעשיו" (תהילים, קלו', כה' ).הבורא יתברך כולו טוב, וכדי שהבנה זו תכנס לליבנו, צריכים אנחנו לחזור ולשנן את זה הרבה מאוד פעמים, כדי שיכנסו הדברים לליבנו, משפטים כגון "השם יתברך אוהב אותי" "כמה טוב השם יתברך", עד שאט אט יכנסו הדברים ל"תת מודע" שלנו, ובמיוחד בנושא חשוב זה בטחון בהשם,

דרך נוספת שייכנס אל ליבנו ביטחון אמתי בהקב"ה היא, על ידי שנשנן את הפסוקים המראים על טובו ונדיבותו של הבורא יתברך, וחלק מהם הבאתי בפרק "הבטחה לבוטח" וע"י כך נדע שהקב"ה לא מעוניין להרע לנו חלילה, ואפילו אם לא מגיע לנו, אין אנו בוטחים על מעשינו אלא רק על חסדו של הבורא יתברך, וכבר אמר הכתוב "נותן לחם לכל בשר, כי לעולם חסדו" ואם יתפוס אותך היצר הרע ויאמר לך, מי אתה שהבורא הכל יכול ייתן לך או ישמע לתפילותיך, או כמה פעמים התפללת ולא נענית, כנראה שמגיע לך לסבול, אף אתה אמור לו שכבר העיד הקב"ה על ישראל "אהבתי אתכם אמר השם", "בנים אתם להשם אלוקיכם".

נכון הדבר שלא מגיע לי מתנות מאת השם יתברך ואולי אפילו מגיע לי קצת עונשים, אבל הוא אבא שלי ממש, ואהבתו אליי היא אין סופית, ובנוסף הוא בעל חסד שאין כמותו, והוא קבע בתורתו הקדושה, שאם אבטח בחסדיו המרובים, אראה את ישועתו בוודאי, וראיה לדבר, מהפסוק שאמר דוד המלך ע"ה "ואני בחסדך בטחתי", כלומר דוד מלכנו יודע, שאם יבטח על חסדיו המרובים של הבורא יתברך, אזי "יגל ליבי בישועתך". לכאורה יש לשאול, מי שהבטיח לדוד שתהיה לו ישועה, עד שהוא מסיים יגל ליבי בישועתך, אלא שזו ממש הבטחה מאת הבורא יתברך שכל אדם בעולם שיבטח בחסדיו המרובים של הבורא, אין ספק שתגיע אליו ישועתו ללא תנאי, ולכן היה בטוח דוד המלך שישמח בישועתו של הבורא יתברך.

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס

תגיות:הרב יגאל כהןמידת הביטחוןיגל לבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה