אמונה

מהם היתרונות של מי שבוטח בה’? חלק ג’

אשרי מי שזוכה להיכנס בשערי היכל הבוטחים. הוא יכול לפרסם בעולם את בטחונו בה', הוא נמצא בין ידיו של ה', הוא זוכר את הקשר לקב"ה בכל יום, והוא שמח וטוב לב בכל יום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במאמרים הקודמים התחלנו לפרט את היתרונות של מי שבוטח בה'. כעת נפרט יתרונות נוספים.

 

מפרסם את בטחונו בעולם

יתרון שביעי - שהבוטח בחכמתו ובעושרו, מפחד מבני אדם שמא יגלו את סוד עושרו ויעתיקו ממנו את מקור פרנסתו, או שינסו לפגוע בו על ידי הלשנה לשלטונות. בכל פעם שהוא שומע את המילה 'מס הכנסה' ליבו מחסיר פעימה וגופו מתכווץ.

לעומתו הבוטח בהשם לא רק שאינו ירא משום אדם מחמת בטחונו, אלא הוא מפרסם הדבר כמו שאמר דוד המלך עליו השלום בתהילים (נ"ו, י"ב) "באלוקים בטחתי לא אירא, מה יעשה אדם לי" ולא עוד אלא הוא משכנע אחרים להיות בוטחים כמותו, ואפילו אם יגיע אליו פקיד מס הכנסה ישכנעו אף אותו להצטרף לכת הבוטחים בבורא יתברך, שהרי אין אדם נוגע במה שמוכן לחבירו, אפילו כמלוא הנימה גם אם הוא פקיד שומה.

 

בין כפות ידיו של הקב"ה

יתרון שמיני – אפילו העשיר הגדול בעולם ,או השליט שמושל על מדינתו ביד רמה, חרד ,שמא יבואו עליו מחלות וכאבים או צרות רבות אחרות, ובכל זמן ששומע על חברו או קרובו שחלה, מיד נכנס פחד בליבו "אולי זה יקרה גם לי". עליו נאמר "רבים מכאובים לרשע" ואילו הבוטח בהשם יודע שהוא נמצא בין כפות ידיו של הבורא יתברך, שאינו מביא מחלות וייסורים אלא על דרך של כפרת עוונות, או לטובת האדם, ואם ישוב בתשובה שלימה יסיר מעליו האלוקים כל חולי וכל מדווה, ואינו דואג מזה כלל כדברי הנביא ישעיה (מ', ל"א) "קווי השם יחליפו כוח" ועוד נאמר "הבוטח בהשם חסד יסובבנו" .

 

ברוך השם יום יום

יתרון תשיעי – העשיר עלול לשכוח את הבורא יתברך, שהרי בכל בעיה שתצוץ במהלך חייו הוא יחשוב בליבו "כמה כסף יעלה לי לפתור את הצרה שנפלה עליי" זאת משום שרוב בטחונו הוא על עושרו או כישרונותיו, וזו בעצם עניינה של קיללת הנחש "ועפר תאכל כל ימי חייך".

שאלו המפרשים הרי זו ברכה גדולה שמזונותיו של הנחש מצויים בשפע ולא יצטרך לפנות אל הבורא בעולם הזה? ומשיבים, מי שעשיר ומצליח, אך אינו פונה לאלוקיו בתפילה ובתחינה, הרי הוא מאבד את חלקו לעולם הבא, מפני שאינו פונה לבורא יתברך כלל. לעומתו הבוטח בהשם בכל יום עיניו נשואות לשמיים בתחינה, אך בביטחון שישלח לו הבורא יתברך מזונותיו לאותו היום, כמו שהסבירו רבותינו בגמרא מסכת יומא, מדוע לא שלח הקב"ה לעם ישראל את המן פעם בחודש עבור כל החודש, משום שרצה הקב"ה להרגיל את עמו לצפות ולייחל בכל יום, לפרנסת אותו יום.

תארו לעצמכם יהודי בעל משפחה ברוכה ובה עשרה ילדים, הולך לישון בלילה כשאינו יודע אם למחרת יהיה בידו מזון להאכילם, וודאי שיישא עיניו למרום וישליך על הבורא יתברך את כל בטחונו כדי שיעזור לו, וכמו שמעידים רבים משלומי אמוני ישראל "הפרנסה מגיעה מידו הפתוחה המלאה והרחבה", בדרכים מופלאות המפתיעות בכל פעם מחדש.

 

שמח וטוב-לב

יתרון עשירי - השמחה.

אדם שאינו בוטח בבורא יתברך יתקשה מאוד להיות בשמחה אמיתית, שהרי מלא הוא בדאגות וחרדות . מפחד הוא ממחבלים, מחיידקים, ממס-הכנסה, חושש לשלום ילדיו ובוודאי דואג על פרנסתו, שלא יפטרו אתו מהעבודה, או שמא  לא יבואו לקוחות לחנות, מה יהיה בבחירות וכו'. ואם באים עליו ייסורים, סיבלו יוכפל, מחד סובל את הייסורים, ומאידך הוא אינו מבין מדוע דווקא אליו הם באים ולא אל אחרים.

אדם מודאג וחרד, הופך להיות כלי להכיל את דאגותיו וחרדותיו לעומתו הבוטח בהשם פטור הוא מכול דאגה, שהרי על כל חשש שיעלה על ליבו ישנה תשובה ניצחת "הבוטח בהשם חסד יסובבנו", ולכן הוא שופע צהלה ושמחה תמידית, ופניו מוארות וחדוות השם עליו.

נזכיר כאן פתגם ידוע "אל תספר לקב"ה על הצרות שלך, אלא תספר לצרות שלך על הקב"ה". במילים אחרות, כשהצרות שלך שומעות על הקב"ה הן נמלטות בבהלה ממך, ואתה נותר עם בוראך שמח וטוב לב.

הבוטח יודע שהוא מצוי בידיו הנאמנות של הבורא יתברך, אשר דואג לו יותר מאשר הוא דואג לעצמו, ואם רק ישליך על בוראו את כל דאגותיו יקוים בו הפסוק "השלך על השם יהבך והוא יכלכלך". ואף אם חלילה באים עליו ייסורים יודע בליבו כי הם לטובתו, או כדי שיחזור ממעשיו הרעים או כדי להרבות את זכויותיו, אם יקבל אותם באהבה.

הבוטח השמח אינו מפחד מטרוריסטים או מאויבים אחרים, שהרי בטוח הוא בבוראו שישמור אותו ובטחונו בהשם יתברך יצילו מבני אדם בעלי בחירה, כמאמר דוד המלך בתהילים (נ"ו, י"ב) "באלוקים בטחתי לא אירא רע , מה יעשה לי אדם".

הנה מה טוב ומה נעים להצטרף להיכל בוטחי השם יתברך, ולזכות בכל היתרונות הנפלאים שפרטנו לעיל.

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס

תגיות:ביטחוןהרב יגאל כהןיגל לבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה