חדשות בעולם

עצוב: אלמונים חיללו בפעם הרביעית את קברה של בתו של רבי נחמן מברסלב

לאור חילולו בפעם הרביעית של קברה של שרה, בתו של רבי נחמן מברסלב, הוחלט על גידור בית העלמין בקרימנצ'וג שבאוקראינה

  • א' אב התשע"ז
ההרס והחורבן בתוך האוהל (צילום ארכיון: אהלי צדיקים)ההרס והחורבן בתוך האוהל (צילום ארכיון: אהלי צדיקים)
אא

ההחלטה על גידור בית העלמין התקבלה, לאחר שבית הקברות חולל לאחרונה בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, ובתוך כך גם קברה של שרה, בתו של רבי נחמן מברסלב, ובני משפחה נוספים שקבורים בסמוך, בצורה מחפירה בידי אנטישמיים.

סביב השטח של הקברים, אמנם נבנה כבר בעבר אוהל ששופץ לאחרונה, אולם השטח נשאר פתוח וללא כל שמירה – כך שפורעים מקומיים יכלו להגיע אליו בקלות ולהמשיך לחלל את הקברים במקום.

למעשה, תחילתו של הסיפור אינה בתקופה האחרונה, אלא כבר לפני כ-9 שנים, אז קיבלו יזמים מקומיים אישור לבנייה בשטח בית העלמין, שהיה מוזנח מאוד. משנודע הדבר, הגיעו למקום עסקנים שביקשו לבטל את הגזירה, והחלו בשיפוץ הקברים והמראה הכללי של המקום - ומשכך בוטלו האישורים לבנייה במקום.

במסגרת השיפוץ שבוצע במקום, התגלו במקום לא אחרים מאשר קבריהם של בני משפחתו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל, בהם גם קברה של ביתו, שרה, אשר היו קבורים באוהל הרוס למחצה – ששופץ מחדש, והוצבה במקום אנדרטה, בציון שמותיהם.

לדאבון הלב, אותה אנדרטה חוללה מזה כארבע פעמים מאז בידי אנטישמיים אלמונים.

בעקבות כך, התקבלה לאחרונה ההחלטה לגדר את בית העלמין מפני הפורעים, בידי אגודת 'אהלי צדיקים', העוסקת זה למעלה מ-30 שנה בשיקום בתי קברות ברחבי אירופה, וכן בסיוע ארגון ה- ESJF הגרמני, שהוקם לפני כשנתיים, במטרה להגן על בתי הקברות היהודיים ברחבי אירופה ולשמר אותם.

"בכדי לאפשר את בניית הגדר, אנו נדרשים להמצאת המפות והאישורים על מיקומם של בתי הקברות דבר שאורך זמן רב", תיאר יו"ר אגודת 'אהלי צדיקים', הרב ישראל מאיר גבאי. "במשך 3 שנים, אני עובד על השגת המפות בכדי למנוע מהעירייה את הפשרת הקרקע לבניית שטח מגורים. ברוך ה' יש בידינו את כל המפות וההוכחות על מיקומו המדויק של בית הקברות, המשתרע לאורך 1 ק"מ. הצוותים הגרמניים מטעם ארגון ESJF קיבלו לידם את כל המסמכים והמפות הדרושים, ובתקופה הקרובה יחלו בבניית הגדר מסביב לכל בית העלמין בה טמונה שרה ע"ה בתו של רב נחמן מברסלב זי"ע, וחתניו. בסיום בניית הגדר נציב שומר מטעמינו שיאייש את מוצב השמירה 24 שעות ביממה כנהוג על ידינו בבתי קברות רבים כיום.

עוד הוסיף הרב גבאי והדגיש כי: "חשוב שהציבור יידע כי בתי הקברות באוקראינה אינם הפקר! אגודת 'אהלי צדיקים' פועלת ודואגת כל העת על שימור קברי הצדיקים ברחבי אוקראינה ומנסה בכל דרך למנוע את הישנותם של מעשי בזיון וחילול בתי הקברות היהודיים בהם טמונים יהודים צדיקים קדושי עליון".

תגיות:רבי נחמן מברסלבאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה