חדשות בעולם

מדוע הוטל קנס על ילדה בת 5?

ילדה בת 5 נקנסה ב-150 ליש"ט בשל העובדה שמכרה לימונדה ללא אישור. אביה סיפר: "במשך כל הדרך הביתה היא בכתה", אבל זוהי רק תחילתו של הסיפור

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

קנס בסך 150 ליש"ט הוטל בבריטניה על... ילדה בת חמש שלרגל החופשה הגדולה החליטה לפתוח דוכן לימונדה באזור בו נערך פסטיבל במזרח לונדון.

אביה של הילדה, אנדרה ספייסר, סיפר כי בתו עמדה בגאווה בסמוך לשולחן וצעקה: "מי רוצה לימונדה?" לדבריו, הלימונדה נגמרה, הקופה הקטנה של הכסף התמלאה והילדה הייתה מאושרת.

אלא שלפתע הגיחו ארבעה שוטרים שהקריאו לילדה "הצהרה משפטית ארוכה" בה נאמר שמוטל עליה קנס של 150 ליש"ט (כ-200 דולר) בשל העובדה שהיא מכרה בדוכן ללא רישיון. הילדה החלה לבכות ושאלה שוב ושוב: "האם עשיתי משהו רע?" השוטרים רק השיבו לה כי אם הקנס ישולם במהירות הוא יצומצם.

האב שפרסם לאחר מכן פוסט כאוב סיכם את הסיפור: "השוטרים המשיכו לדרכם ואנחנו ארזנו את החפצים ועשינו את דרכנו הביתה, כאשר הבת שלנו מתייפחת לאורך כל הדרך".

אלא שלסיפור הזה יש גם סוף שמח: בעקבות פרסום הפוסט, פנו לאב עשרות אנשים מרחבי בריטניה שהציעו לבתו להקים דוכן לימונדה באישורם.

ומה הייתה תגובת השוטרים לפרסום הדברים? בעיתונות הבריטית דווח כי הפקח שנתן לילדה את הדו"ח התנצל וביטל את הקנס. גם דובר העירייה פרסם הודעת התנצלות בה ציין שהוא מצפה מאנשי אכיפת החוק "לגלות קצת יותר רגישות".

 

תגיות:לימונדהקנסלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה