חדשות בארץ

תושב נווה צוף שהגיע לזירת הטבח: "הלוואי שהיינו מצליחים להציל את מי שלא הצלחנו"

שלמה עובדיה, תושב נווה צוף וגיסו של הלוחם שניטרל את המחבל, סיפר בראיון על הרגעים הראשונים שלאחר הטבח

  • כ"ט תמוז התשע"ז
זירת הפיגוע בנווה צוף (צילום: משרד הביטחון)זירת הפיגוע בנווה צוף (צילום: משרד הביטחון)
אא

שלמה עובדיה, תושב נווה צוף וגיסו של הלוחם שניטרל את המחבל שביצע את הטבח, סיפר הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל על מה שראה כשהגיע לבית משפחת סלומון, זמן קצר לאחר ניטרול המחבל.

"אני מקבל טלפון מחמותי בשבת בערב, אצלינו הדתיים זה אירוע חריג, שומע שתי מילים בטלפון, 'סלומון מחבלים', מבין בדיוק מה קורה ורץ החוצה. תופס את רכב הביטחון בדרך, מעדכן אותו מה קורה, ומגיעים לזירה מיד אחרי חמי וגיסי ואיתנו מגיע כבר איש רפואה אחד לזירה", סיפר עובדיה.

"אנחנו מגיעים לזירה, רואים את טובה בהכרה מלאה. היא מדברת איתנו, ושאר הנפגעים, כולל המחבל, שרועים על הרצפה. המחבל לא ניסה לקום, לא ניסה לאיים עלינו".

עובדיה ציין את אומץ לבם של אנשי הישוב שהוזעקו לזירה. "אנשים פה בישוב הגיעו בצורה מהירה, רצו לבית שיש בו תופת ונכנסו לתוכו בלי לחשוב פעמיים. תוך מספר דקות מועט הגיעו אנשי הרפואה וכיתת הכוננות, נכנסו לבית ונתנו את המענה", אמר.

"המחבל היה מנוטרל, בלי סכין ביד, והוא פשוט לא עניין אותנו. ברגע שהוא זז עברה המחשבה מה לעשות אתו. אבל כשהבנו שהוא לא מהווה איום רצינו קודם כל להציל את החיים שלהם. החברים שלנו היו שרועים על הרצפה. ברגע שהמקום בטוח מה שמעניין אותי זה לטפל. זה מה שעומד לנגד העיניים שלי", המשיך עובדיה.

בתשובה לשאלת המראיין האם עמד לו בראש "אפקט אזריה" השיב עובדיה בשלילה, "הלוואי והיה לי את הזמן לנתח איזה אפקטים יכולים להיכנס ואיזה לא. מבחינתי לעזור ולהציל זה היה העניין".

"אם הוא היה מאיים עלי - אנחנו צריכים לתפעל את זה. ברגע שהייתי בטוח אפשר להמשיך הלאה וחמי אמר לי שצריך את הידיים שלי עברנו הלאה. הלוואי שהיינו מצליחים להציל את מי שלא הצלחנו להציל", הוסיף עובדיה בכאב.

עובדיה ציין שלדעתו הפיגוע לא אירע בגלל הצבת המנגומטרים בכניסות להר הבית. "להחליט לשחוט משפחה זה לא משהו שקורה בגלל גלאי מתכות, זה רק תירוץ - מחליטים את זה על ידי חינוך", סבר עובדיה, "כל יום שהמחבל רואה מישהו מהיישוב, הוא רואה אותו ואומר לעצמו: 'יום אחד ואני אהרוג אותו'".

אנא המשיכו להתפלל לרפואתה השלמה של טובה בת חיה בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:טבחמשפחת סלומוןחלמיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה