חדשות בארץ

ירושלים עדיין בוערת; ניסיון למצוא פשרה סביב משבר הבידוק בהר הבית

בעוד שברחבי ירושלים נמשכות התפרעויות הפלסטינים, ניכרת מבוכה במערכת הביטחון אודות המשך הצבת מכשירי המנגומטר גלאי המתכות בכניסה להר הבית

  • כ"ו תמוז התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

המתיחות סביב הר הבית לאחר הפיגוע בשבוע שעבר גוברת: הבית הלבן הודיע הלילה (חמישי) כי "ארצות הברית מודאגת מאוד מהמתיחות שהתעוררה בהר הבית המקודש ליהודים, מוסלמים ולנוצרים וקוראת לישראל ולירדן לעשות מאמצים להפחתת המתיחות ולמציאת פתרון שישמור על הסטטוס קוו ויבטיח את ביטחון הציבור. ארה"ב תמשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות".

על פי הדיווח בעיתון הערבי 'א-שארק אל אווסט' היוצא לאור בלונדון, ארה"ב מובילה פשרה לפיה המגנומטרים יוסרו מהכניסה להר, אך יימשכו בו בדיקות קפדניות אישיות על ידי מאבטחים ישראלים.

המקורות לדיווח הם בכירים פלסטיניים שטענו כי יש הסכמה מצידם לבדיקה של חשודים, אך לא למצב שבו כל ערבי הנכנס להר ייבדק.

בתוך כך, הפגנה מוסלמית גדולה מאוד מתוכננת למחר, יום שישי. אתמול הודיע הווקף הודיע כי כל המסגדים בירושלים יהיו סגורים ביום שישי, במטרה להביא כמות גדולה ככל האפשר של פלסטינים ממזרח ירושלים שיגיעו לעיר העתיקה. כל זאת כדי להגביר את הסיכוי לעימותים בין המתפללים לכוחות הביטחון עם סיום התיפלות.

בוואקף מצפים לכמות גדולה מאוד של ערביי ישראל שיגיעו מהצפון ומהדרום כדי להשתתף בתיפלות ההמוניות בשישי. גורמי הביטחון הישראליים, במקביל, ממליצים למנוע מערביי ישראל מהמשולש, מהגליל ומהנגב להשתתף בתיפלה ההמונית.

במסגרת החתירה למציאת פשרה המונית שתקובל על כל הצדדים, מנסים גורמים ישראלים, אמריקאים וירדנים למצוא פתרון ביניים, במסגרתו יוסרו המנגומטרים ובמקומם יוצבו מאבטחים שיבדקו ידנית באמצעות גלאי בני אדם שמסתמנים כחשודים.

לפי פשרה זו, השערים האלקטרוניים יוסרו ותחל בדיקה סלקטיבית, כמו זו הקיימת בנמל התעופה בן גוריון. אפשרות נוספת היא שהמנגומטרים לא יוסרו והבידוק בהם יהיה סלקטיבי, כלומר: השוטרים יחליטו מי דרוש לבדיקה, והשאר יוכלו לעבור מהצדדים ללא בידוק. עד כה טרם ברור אם הוואקף יסכים לפשרה הזו.

תגיות:ירושליםמתיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה