חדשות בעולם

קידוש ה': אשת הרב שיחקה עם האוטיסט בן ה-8 במשך שעתיים

מרגש: במהלך טיסה בת 8 שעות החל ילד אוטיסט לצרוח והאווירה היתה מתוחה. הרבנית רחל גרונר ניגשה אליו והצליחה להרגיעו באורח פלא

  • כ"ה תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קידוש ה' בטיסה בת 8 שעות: הרב בן ציון גרונר, שליח חב"ד בצפון קרוליינה ורעייתו רחל היו בטיסה מבלגיה לארה"ב, כאשר אחד הילדים שטסו במטוס החל לצרוח.

פוסט מרגש, בו תיאר הרב גרונר את שאירע, קיבל מעל 4,000 לייקים מגולשים נרגשים. "בתום שעה מתוך הטיסה, שאורכה שמונה שעות, אחד הנוסעים הצעירים, ילד קטן עם אוטיזם, נכנס ללחץ. זעקותיו נשמעו בכל המטוס ויכולת לחוש במתח אצל הנוסעים האחרים", כתב גרונר.

''אף אחד לא רצה לומר שום דבר, אבל התחיל להיות מאוד לא נעים. אחרי כרבע שעה, רחל ניגשה אל המושב שלו ליד החלון והושיטה את ידה. הוא הביט למעלה ולקח אותה. הם צעדו ביחד אל המחיצה בין המחלקות והיא ישבה איתו שם, שיחקה איתו ונענעה אותו במשך כשעתיים", סיפר את שאירע. "רוב הנוסעים הביטו בה בהשתאות אבל מה שהם לא ידעו זה שעבור רחל – אלה הם חייה", סיכם בהערכה.

בני הזוג גרונר הם שליחי חב"ד בצפון קרוליינה, והם מנהלים שני ארגונים המתמחים בסיוע לצעירים בעלי צרכים מיוחדים. "בארגונים אלה ובחב"ד מלמדים אותנו שאם רק נושיט את ידנו באהבה ובקבלה, יתרחשו נסים", המשיך גרונר.

בשיחה שהעניקה הרבנית רחל גרונר, בת 33, לסוכנות הידיעות JTA, היא סיפרה על שאירע. "הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו, כי אף אחד לא עמד לעשות שום דבר. לא ידעתי אם מישהו יקום ויתחיל לצרוח על הילד הזה או שהם יבצעו נחיתת חרום".

כשניגשה לילד נוכחה לדעת שאמו חובשת כיסוי ראש מוסלמי וכי היא מדברת מעט מאוד אנגלית. פניו של הילד היו שטופות בדמעות, ורחל ניחשה, על סמך הידע שצברה בטיפול בבעלי צרכים מיוחדים, כי הוא סובל מאוטיזם.

הילד נענה לידה המושטת של רחל, והלך אחריה לאן שהובילה אותו. "הוא פשוט הלך אחרי למעבר, ואני התיישבתי אותו ושמתי אותו עלי, ונתתי לו חיבוק עדין אבל לא חלש, ופשוט התחלתי לנענע אותו. הוא נרגע".

במשך שעתיים הצליחה רחל להעסיק ולרתק את הילד. הם ציירו את צורות ידיהם על שקיות שחולקו במטוס, והילד נענה להצעתה של רחל לשחק במכשיר הטלפון הנייד שלה. אחרי שעתיים הוא קם וחזר אל אמו.

"היה כל כך יפה לראות את זה", דומעת רחל. "זה היה מדהים, המהפך. מה שהפריע לו כבר לא הפריע לו, הוא היה במקום טוב יותר".

תגיות:אוטיסטמטוסטיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה