חדשות בארץ

נס: התינוק שהתעוור כתוצאה מטלטול - חזר לראות חלקית

תינוק כבן שמונה חודשים שהוגדר כעיוור בשתי עיניו לאחר שעבר התעללות על ידי שני הוריו, עבר בהצלחה ניתוח מסובך שהציל אחת מעיניו והשיב לה את ראייתה

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לפני כשלושה שבועות הובהל תינוק כבן שמונה חודשים לבית החולים 'הלל יפה' בחדרה, כשהוא מחוסר הכרה. סדרת בדיקות שעבר הוכיחה כי הוא סובל מדימום חזק במוחו ומחבלות קשות שגרמו לעיוורון בשתי עיניו, ככל הנראה כתוצאה מטלטול שנגרם לו על ידי הוריו. 

תחילה חששו הרופאים כי העיוורון שנגרם כתוצאה מהטלטול הוא סופי אולם לאחר שעבר הליך כירורגי ארוך ומסוכן, הבוקר (ג') הודיעו הרופאים כי עינו האחת ניצלה, וכי ישוב לראות בה. "התינוק הגיע אלינו במצב קשה מאוד, כשהכרתו מעורפלת ומבטו מקובע, כשל ילד עיוור", משחזרת פרופ' רונית לובצקי, מנהלת מחלקת הילדים בבית החולים 'דנה'. "הוא שכב קפוא, לא יצר קשר עין ולא עקב אחר הנעשה סביבו".

לדברי פרופ' עדיאל ברק, מומחה לרשתית בבית החולים 'איכילוב', בבדיקות שנערכו נמצא כי בעינו האחת התינוק לא רואה כלל, ובעינו השנייה - הוא רואה מעט. "מבחינה קלינית היו לו דימומים בשתי העיניים, דבר שחוסם את היכולת לראות משום שהדימום סמיך ואטום", סיפר הפרופ' בראיון ל'ווינט', לאחר שהוחלט להבהיל אותו לניתוח נדיר, מסובך ומסוכן - בתקווה להציל את ראייתו. "ניתוח כזה מסוכן מאוד, אבל בלעדיו התינוק היה מתעוור לצמיתות".

וכנגד כל הסיכויים, הנס התרחש ימים ספורים אחרי הניתוח: לאט לאט מצבו של התינוק השתפר מאוד, והוא חזר לראות. "לילדים צעירים אין פחדים ואין קיבעונות. העובדה שחזר לראות הקלה עליו. התינוק מקסים וזו הקלה עצומה לכולנו", סיכמה פרופ' לובצקי לאור השיפור המדהים שחל בהתנהגות התינוק, מיד לאחר שראייתו שבה אליו. 

בימים הקרובים צפוי התינוק לעבור ניתוח נוסף בעינו השנייה, אך לדברי הרופאים, את הנזק הנוירולוגי שנגרם לו בשל ההתעללות - ככל הנראה לא ניתן יהיה לתקן. 

תגיות:עיוורוןטלטולנסתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה