חדשות בעולם

מדוע הטילה ממשלת סין חרם על פו הדב?

הסינים מוחקים את פו הדב מרשת האינטרנט, פשוט כי הוא דומה מידי לראש הממשלה שלהם

  • כ"ד תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לממשלת סין יש משהו נגד הדובי החביב, אהוב ליבם של ילדים ברחבי העולם זה למעלה ממאה שנים. הצנזורים בבייג'ין התחילו לאחרונה להסיר מאתרי אינטרנט סיניים כמו ווייבו (פלטרפורמת מיקרו-בלוגים שלה יש יותר חברים מטוויטר) תמונות וכיתובי טקסט המתייחסים לפו הדוב.

דוברים רשמיים סרבו לתת הסבר לחרם, אבל אם תשאלו את הסיני הממוצע הוא יסביר לכם מיד במה מדובר: הכל התחיל בבדיחה סינית שהפכה פופולארית עד מהרה, בדיחה שהצביעה על הדמיון המשעשע בין ראש הממשלה הסיני, שי ג'ינפינג והפרשנות שהעניקה חברת דיסני לדמותו של פו, הדב החביב. תמונה של פו הדב וראש הממשלה זה לצד זה היתה התמונה המצונזרת ביותר בסין ב-2015.

אם תשאלו מדוע הממשלה נזכרה דווקא עכשיו לצנזר שוב את תמונותיו של פו, התשובה היא וועידת המפלגה הקומוניסטית בסין בסתיו הקרוב, וועידה שאליה רוצים ראשי המפלגה להגיע עם מרחב סייבר 'נקי': כלומר, כזה שלא מותח ביקורת משום סוג על בכירי המדינה, גם לא דרך דמות סיפורית משעשעת. ראש הממשלה בסין איננו דמות שיכולים להיות לה צדדים קלילים: הוא פקיד בכיר ורציני שלעולם אינו טועה ואינו מהווה סיבה לגיחוך.

מופרכת ככל שתראה הצנזורה הסינית, כנראה שהיא תעבוד ותצליח למחוק לחלוטין את קיומו של פו הדב מעולם הרשת הסיני. אחרי הכל, הצנזורים הסיניים הם כה טובים בעבודתם, שרוב תושבי המדינה מעולם לא שמעו על ליו שיאאובו, מתנגד המשטר וחתן פרס נובל שמת בשבוע שעבר בעודו במעצר. בהשוואה לזה, כמה כבר יקשה על משטרת הצנזורה למחוק מהרשת דובון עליז אחד?

תגיות:סיןפו הדב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה