חדשות בארץ

בוקר מתוח בעיר העתיקה: הבידוק הקפדני נמשך

הפיגוע ביום שישי בשערי ההר הצית את המקום הנפיץ ביותר באזור. השגרה טרם נראית באופק. במשטרה נערכים להגברת האבטחה בכל השערים המובילים להר הבית

  • כ"ג תמוז התשע"ז
מנגומטרים בכניסה להר הבית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנגומטרים בכניסה להר הבית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בוקר מתוח בעיר העתיקה בירושלים: גם היום (שני) נמשך הבידוק הקפדני לכל העולים להר הבית, אך כל הרחובות במזרח ירושלים ובעיר העתיקה נפתחו ואין עוד מגבלות כניסה לעיר העתיקה. מהמשטרה נמסר כי בניגוד לאתמול, הבוקר לא נרשמו עד כה עימותים.

החל משעות הצהריים אתמול נפתח ההר, כאשר במקביל, על פי החלטת ראש הממשלה, הוצבו מגנומטרים בכניסה לשערי הר הבית.

הצעד עורר, כצפוי, את זעמם של המוסלמים שרבים מהם סירבו לעבור במנגומטרים. אנשי הוואקף אף סירבו לפתוח את ההר מהצד שלהם ורבים התאספו מול מכשירי גלאי המתכות והפגינו נגד השוטרים ונגד מדיניות ישראל.

אמנם המשטרה לא דרשה מאנשי הווקף, שרבים מהם עוכבו לחקירה בעקבות הפיגוע, לעבור במגנומטרים, אך אלו הודיעו כי הם לא ייכנסו למתחם עד שהמגנומטרים ואמצעי הבידוק יוסרו. מאמינים מוסלמים החלו להתפלל מחוץ לשערים וניסו לחסום את הכניסה לשערים, וכמה נפצעו בהתפרעויות באורח קל.

בשלב זה הכוונה המוצהרת היא להתקין שערים בכל תשעת שערי הכניסה להר הבית - כך הצהיר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וכך מצהירים בפיקוד המשטרה ובמטה הארצי. הכוונה היא שיוצבו אמצעי בידוק, בין אם מדובר בשערים מגנומטרים או מכשירים משקפי רנטגן, בדומה שאלו שמוצבים בנתב"ג ומאפשרים בדיקה טובה ומהירה יותר של הנכנסים להר הבית.

"בניגוד לפרסומים, ההתנגדות לפתיחת ההר לא נבעה כתוצאה מדרישת המשטרה שאנשי הוואקף ייבדקו במנגומטרים, אלא עקב ההתנגדות של הוואקף לקיום המנגומטרים", הוסיף השר ארדן. עוד אמר כי "ראשי הוואקף קראו למוסלמים לסרב לעבור בשערי המנגומטר. זו הסיבה לעיכובים בפתיחת ההר".

הכוונה היא שמי שיפעיל את אמצעי הבידוק זו חברה פרטית שמעסיקה מאבטחים, בדומה למה שקורה לכניסות לכותל המערבי.

תגיות:הר הביתפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה