חדשות בארץ

דיווח ערבי: טראמפ יכריז בקרוב על חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים

על רקע ביקורו של ג'ייסון גרינבלט, שליחו של טראמפ למזרח התיכון, טוען העיתון הערבי היוצא בלונדון, כי טראמפ צפוי להודיע בקרוב על חידוש המו"מ בין שני הצדדים

  • י"ט תמוז התשע"ז
ג'ייסון גרינבלט (צילום: פלאש 90)ג'ייסון גרינבלט (צילום: פלאש 90)
אא

העיתון "אל חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח אתמול (רביעי) כי שליחו של דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר לבכירים פלסטינים שעמם נפגש, כי הנשיא האמריקני יודיע בקרוב על יוזמתו לחידוש המו"מ בין שני הצדדים.

בלשכת ראש הממשלה בירושלים התקיימה אתמול פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליחו של טראמפ ג'ייסון גרינבלט. בפגישה השתתפו שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. גרינבלט ופרידמן נפגשו שלשום בירושלים עם בכיר הרשות סאיב עריקאת ועם ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג'.

לפי אל-חיאת, באותה פגישה מסר גאינבלט כי טראמפ יזמין משלחות משני המדדים לפתוח במו"מ על הסדר קבע שיימשך בין שנה לשנתיים. הסוגיות שיידונו לפי הדיווח נוגעות בירושלים, בפליטים, בהתנחלויות, בגבולות, במים ובהסדרי הביטחון.

בכיר פלסטיני מסר לעיתון כי האמריקנים שואפים להגיע להסכמות בכל סוגיה בנפרד. לדבריו, הם רוצים להכריז על התקדמות גם אם היא תתרחש רק בסוגיה אחת, על מנת להקל על המו"מ בשאר הסוגיות. לדברי הבכיר, הכרזות על הסכמות בסוגיות שונות ייצרו אווירה חיובית שתדחוף את המו"מ ביתר הסוגיות קדימה.

עוד הוסיף הבכיר כי ישראל הסכימה להאט את הבנייה בהתנחלויות במהלך תקופת המו"מ. עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי אין כל התחייבות כזו.

מקודם יותר השבוע, בראיון שהעניק יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן טרם יציאתו למצרים, הוא טען כי ארה"ב מסכימה לפתרון שתי המדינות וכי כעת על ישראל להכריז גם היא כי היא תומכת בפתרון. כמו כן, בצעד מפתיע אומר יו"ר הרשות כי אם ישראל תסכים לפתרון שתי המדינות, הוא יסכים למו"מ על הגבולות וגם על יתר סוגיות הליבה בסכסוך.

בדבריו, דרש אבו מאזן מישראל הצהרה פומבית, דוגמת "נאום בר אילן 2", ובה נכונות ישראלית להכיר ברעיון שתי המדינות. יצוין, כי בדבריו אלו אבו מאזן לא השמיע כל התייחסות לסוגיות החשובות כמו הקפאת הבנייה בהתנחלויות ושחרור הפעימה הרביעית של האסירים.

תגיות:דונאלד טראמפפלסטיניםמשא ומתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה