חדשות בעולם

פעילה מוסלמית גייסה כסף לשיפוץ בית עלמין יהודי – ואז 'שכחה' להעביר אותו

פעילה מוסלמית אמריקאית גייסה 160,000 דולרים למען שיפוץ בתי עלמין יהודיים – אבל העבירה רק 50,000 דולרים ליעדם

  • י"ט תמוז התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לינדה סארסור היא מוסלמית אמריקאית הידועה כפעילה דמוקרטית בולטת ואנטי-ישראלית במיוחד. על אף תמיכתה בקמפיין החרם נגד ישראל וההתיישרות שלה בכל דבר עם הקו הפלשתיני הרשמי, סארסור טענה מאז ומתמיד שהיא איננה אנטישמית, ולמעשה היא אף מחבבת יהודים.

הזדמנות להוכיח עד כמה היא אוהבת אדם בלי קשר לדת ולמוצא הזדמנה לה לפני מספר חודשים, כאשר כותרות ענק ברחבי ארצות הברית דיווחו על האופן בו מספר בתי עלמין יהודיים בארצות הברית חוללו. סארסור העלתה לרשת קמפיין מימון המונים, לדבריה כדי לגייס כסף לשיפוץ בתי העלמין היהודיים שניזוקו. הקמפיין גייס יותר מ-160,000 דולרים. חמישים אלף דולר אכן הועברו לבתי העלמין שחוללו, אבל מה לגבי 110,000 הדולרים הנוספים? ב24 במרץ כתבה סארסור בדף הגיוס שפתחה: "עם הכסף הנוסף שאספנו החלטנו לפתוח בפרויקט גדול של שיפוץ בית עלמין מוזנח ומחולל בקולורדו, שנחשב לאחד האתרים ההיסטוריים במדינה. העלויות יהיו יותר ממאה אלף דולרים".

אלא שאתמול יצר אתר חדשות אמריקאי קשר עם ניל פרייס, האחראי על בית העלמין בקולורדו, ושאל אותו האם התקבל הכסף. פרייס אמר בתגובה כי אף אחד מטעם סארסור לא יצר איתו קשר. בנוסך, הוא השאיר שלוש פעמים הודעות בתא הקולי לטארק אל-מאסידי, שותפה של סארסור בפרויקט, אבל אל מאסידי מעולם אל חזר אליו. פרייס הסביר כי הוא ואחרים המעורבים במאמצי השימור של בית הקברות היהודי בקולורדו נפגשו ודנו כבר באופן בו ישתמשו בכסף, וכי יש להם כבר תוכניות מוכנות, אבל בלי הכסף, הם לא יכולים להתקדם. "אחרי שלוש פעמים שלא הצלחתי להשיג את אל-מסידי, התייאשתי. אני עובד בעמותות כבר הרבה זמן ואני יודע איך הדברים האלה עובדים".

הפרסום הבלתי מחמיא גרם סוף סוף לסארסור להתעורר, והיא הודיעה כי בהחלט, הכסף כולו שמור עבור בית העלמין בקולורדו, פרייס ועמיתיו רק צריכים להגיש 'הצעות מסודרות'. היא לא טרחה להסביר למה סארסור ואל מאסידי לא יצרו בעצמם קשר עם האנשים שלהם התיימרו לעזור כדי לבקש תוכניות. כמו שכתב העיתונאי ג'ון סקסטון שדיווח על הסיפור: "השאלה האמיתית היא כמה זמן עוד היה הכסף מעוכב לולא החשיפה התקשורתית".

תגיות:מוסלמיתבית עלמין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה