חדשות בעולם

מי גנב מטבע זהב במשקל של מאה קילוגרמים ממוזיאון גרמני?

המשטרה הגרמנית עצרה ארבעה צעירים מברלין בחשד שגנבו את המטבע הגדול בעולם ממוזיאון בברלין. המטבע עצמו, עם זאת, טרם אותר

  • י"ט תמוז התשע"ז
אא

זה נשמע כמו סיפור מתח – אבל מדובר במעשה אמיתי לחלוטין. בימים אלה מחפשת המשטרה הגרמנית אחרי הגנבים שהצליחו לשדוד מטבע זהב בגודל של צלחת ענק ובמשקל של יותר ממאה קילוגרמים ממוזיאון בוד בברלין.

מדובר במטבע בשווין של מיליון דולר (כן, זה המספר הנקוב עליו) העתק למטבע החגיגי שהטביעה קנדה ב-2007 לכבוד המלכה אליזבת השניה, מלכת אנגליה. מכיוון שהמטבע עשוי זהב טהור, שוויו האמיתי הוא יותר מהערך הנקוב , והוא מגיע ל-3.9 מיליון דולרים. בספר השיאים של גינס הוא מופיע כמטבע הגדול ביותר בעולם. החל מ-2010, המטבע היה מוצג במוזיאון בוד בברלין שם שמורים אוספים רבים של מטבעות.

איך בדיוק הצליחו לגנוב מטבע בעל ממדים נדירים כאלה? מוזר ככל שזה נשמע, הגנבים פשוט טיפסו בסולם עד חלום אולם התצוגה, נכנסו פנימה, אספו את המטבע (המשטרה חושדת כי היה להם מידע פנימי שעזר להם למצוא אותו במהירות) ואז ירדו בסולם, הניחו את המטבע על מריצה וברחו מהמקום אל רכב שחיכה להם.

הגניבה התרחשה בחודש מרץ האחרון, אבל עד כה לא היה למשטרה הגרמנית אף רמז לגבי זהות הגנבים. אתמול, עם זאת, ערכה המשטרה חיפושים במספר בניינים בברלין ועצרה ארבעה חשודים. הארבעה הם צעירים בגילאי 18 עד 20 והמשטרה חושדת שהם עשו יד אחת כדי לגנוב את המטבע. המטבע עצמו לא אותר עד כה – והמשטרה עורכת כרגע בדיקה יסודית של כלי הרכב והבגדים של החשודים בתקווה למצוא שם שיירי זהב זעירים שיצביעו על הקשר שלהם לשוד הנועז

תגיות:גניבהמטבעותגרמניהמוזיאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה