חדשות בארץ

בהמשך לפרסום הקודם על עוקץ הניידים: אלו הקידומות שאסור לכם לענות עליהן

עוקץ חדש תוקף את הטלפונים הניידים בארץ, וכתבה שפורסמה היום בערוץ 10 חושפת את הקידומות שבהן משתמשים הנוכלים כדי לחייב אתכם במאות דולרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בהמשך לפרסומנו הקודם על העוקץ שמתרכז בניידים בארץ, ומחייב אתכם במאות דולרים באמצעות צלצול-ניתוק, הנה פרטים חדשים שמתפרסמים היום בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא, בערוץ 10:

השיחות מגיעות בכל שעות היום והלילה, כשעל הצג מופיעה קידומת מוזרה שמעידה על כך שהשיחה מגיעה מחו"ל. המתקשר האלמוני אינו מסתפק בצלצול אחד, כי אם מטריד את אותו מספר כמה וכמה פעמים - עד שאצל בעל הטלפון מתקבל הרושם שמי שמחפש אותו הוא אדם שמכיר אותו וזקוק לעזרתו. 

אדם שנופל בפח ומתקשר בחזרה כדי 'לבדוק מה קרה', מתחבר אוטומטית למה שמוגדר על ידי חברות התקשורת כ'שירות תוכן פרימיום', וחשבון הסלולר מחוייב בהתאם. 

איך מתגברים על כך?

מלבד האופציה של לא לענות לשיחה ולא לחזור למספר הזה, אפשר גם להתקשר לחברת הסלולר ולעדכן שאינכם מעוניינים בשירות זה. "מדובר בתרמית שכבר מעצבנת את כל העולם", מסביר שי מזרחי, מומחה סלולר וכתב טכנולוגי בערוץ 10. "בג'מייקה הרשויות אפילו פנו על זה לאינטרפול, בבקשה לעשות משהו עם הדבר הזה. אנחנו ראינו כמה ישראלים שנתקלו בתופעה הזו, והחיוב יכול להגיע למאות דולרים".

נקודה חשובה נוספת שיש לשים לב אליה היא שאם יש לכם למשל קרובים ומכרים מארה"ב, הקידומת שלהם תמיד תהיה +1. "אם קרה לכם תתקשרו לחברות הסלולר, ותשלחו מכתב רשום שבו כתוב שלא ידעתם על החיוב הזה ולא אישרתם אותו בשום דרך שהיא. אני מבקש לבטל אותו", אומר עו"ד גיא אופיר. "אם הם לא יבטלו, תגישו תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות, תתבעו את הסכום הזה ותוסיפו עוד 10,000 שקלים".

"עוד לפני התהליך הארוך, אני התקשרתי אתמול לאחת מחברות הסלולר, ושאלתי מה קורה במצב כזה. הנציגה שענתה לי אמרה שניתן להפנות את הפנייה לאחראי המשמרת במוקד, ולפעמים מבטלים את החיוב".

תגיות:זהירותניידיםעוקץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה