ונשמרתם

שחר ברגיג, אב לתינוק שחולה במחלת ה’קוטס’, בפוסט חשוב שכולם צריכים לקרוא

שחר ברגיג, אב למיתר בן העשרה חודשים שחולה במחלה נדירה בשם 'קוטס' בפוסט מרגש וחשוב שכולם צריכים לקרוא: "תכירו, זה מיתר. הוא בן 10 חודשים. למיתר יש מחלה נדירה שנקראת קוטס והיא פוגעת ברשתית העין וגורמת לעיוורון

מיתר המתוק (צילום: מתוך פייסבוק)מיתר המתוק (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

שחר ברגיג, אב למיתר בן העשרה חודשים שחולה במחלה נדירה בשם 'קוטס' בפוסט מרגש וחשוב שכולם צריכים לקרוא: "תכירו, זה מיתר. הוא בן 10 חודשים. למיתר יש מחלה נדירה שנקראת קוטס והיא פוגעת ברשתית העין וגורמת לעיוורון".

לאחר כתיבת שורות אלו מחזיר שחר את הקוראים שבועיים אחורנית, לרגע שבו רעייתו רכשה מכשיר טלפון חדש. "בערב אחרי העבודה, כמו כל גבר טיפוסי ובעל מתלהב – התחלתי לשחק עם הטלפון, ובין השאר לצלם את כל מה שזז, אם ובלי פלאש. גרגר עוגייה, את עצמי בסלפי וכמובן את הילדים. צילמתי את לוטם בת התשע, ובגלל הפלאש יצאו לה עיניים אדומות. כך גם יהב בן הארבע יצא, אבל עם מיתר משהו היה שונה. מוזר.

"במקום שתי עיניים אדומות, הייתה עין אדומה ועין צהובה. בהמשך גילינו שקוראים לזה 'עין זורחת', אבל אז אשתי נזכרה במקרה דומה שקראה עליו לפני שנתיים ובדקה את הנושא בגוגל".

בד בבד שלחה רעייתו של שחר את תמונתו של התינוק לרופא הילדים של המשפחה, דרך הווטסאפ. "למחרת ב7:30 בבוקר, היא כבר הייתה עם מיתר אצל רופא עיניים בוולפסון, וכבר בהתחלה הרופא אמר שהמצב גרוע ושישנן שתי אפשרויות: או שזו המחלה הזאת 'קוטס', או שישנה אפשרות פחות טובה והיא שמדובר בגידול סרטני.

"היום, אחרי שבועיים, אנחנו כבר יודעים שזה לא סרטן אלא הCoats הזה, שב-99% מהמקרים פוגע רק בעין אחת. פחות נורא, נכון? אז זהו, שמיתר כבר לא יראה בעין הזאת. בכלל. המחלה הנדירה הזו בעצם פוגעת בכלי הדם שמסביב לעין, ומפרידה בין הרשתית לעדשה. המשמעות של אותה הפרדה היא – עיוורון".

בשלב זה מבקש שחר את תשומת לבו של הציבור, ומבהיר: "אז מה המטרה של הפוסט הזה. לא רחמים ובטח שלא להלחיץ. המטרה היא בעיקר להגביר את המודעות. כמה פעמים אמרו לכם לא לצלם את הילדים עם פלאש? אז צלמו כי זו דרך אחת לבדוק אם יש מצב למחלה הזו. ואם העין 'זורחת' – גשו לבדיקה. אנחנו לא ידענו על קיומה של המחלה, ורק ככה גילינו אותה. ונכון שעם מיתר אי אפשר לחזור אחורה, אבל אנחנו עדיין בשלב שאפשר לבלום את המחלה ולמנוע 'מיתה' של העין לחלוטין".

לדבריו, חשוב לבדוק את הנושא אצל רופא הילדים, גם כאשר לא רואים דבר בצילום רגיל. "במיוחד עם תינוקות שלא מסוגלים להתבטא שכואב להם או שאינם רואים. הבדיקה הראשונה אצל ילדים נעשית רק בגיל 10 חודשים, אבל בשבילנו זה כבר היה מאוחר מדי. היא לוקחת בדיוק 10 שניות אצל רופא הילדים, ומי יודע... אולי בזכות הפוסט הזה תצילו את העין של יקיריכם. רק בריאות".

תגיות:עינייםזהירותמחלהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה