חדשות בעולם

איך מוות בעריסה קשור לסרוטונין? המחקר החדש עומד להדהים אתכם!

גילוי חדש מסעיר את ארה"ב: מחקר שנעשה בקרב 61 תינוקות שמתו בעריסה, מצא כי בשליש מן המקרים נמצאו כמויות גבוהות של סרוטונין במוח. כעת טוענים החוקרים: מעתה ניתן יהיה לזהות תינוקות שהם בעלי סיכון גבוה למוות בעריסה, באמצעות בדיקת דם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם בקרוב ניתן יהיה לזהות תינוקות שנמצאים בסקאלת הסיכון הגבוה ללקות במוות בעריסה? חוקרים אמריקניים שעומדים בראש מחקר חדש, טוענים שכן. במסגרת המחקר בדקו החוקרים 61 תינוקות שמתו כתוצאה ממוות בעריסה, ובכשליש מן המקרים נמצא כי במוחם של התינוקות נמצאה כמות סרוטונין גבוהה במיוחד, במוח.

הסרוטונין מתקשר אצלנו במיוחד למושגים חיוביים כמו שמחה, אנרגיה וכדומה אולם כשהוא נמצא מעל הנורמה, הוא עשוי לנטר את הנשימה כמו גם פעולות בסיסיות כמו העברת אותות לעצבי הגוף. מכיוון שכך השפעתו כבירה אף על מערכת הלב, השרירים והתפקוד ההורמונאלי.

רוב המחקרים שבוצעו עד כה התקשו לאבחן את הסיבות שהובילו למוות בעריסה (כמו למשל האם מדובר במוות שנגרם מחנק כתוצאה מכלי המיטה) ומכאן שהגילוי תורם רבות לקביעת סיבת המוות בעתיד, אצל תינוקות שרמת הסרוטונין שלהם גבוהה.

גילוי זה מהווה כלי רפואי ואמפירי חשוב, היות ובעתיד יוכלו הרופאים למדוד את רמת הסרוטונין באמצעות בדיקת דם פשוטה, ועל ידי כך לאתר את התינוקות שהם בעלי סיכון גבוה יותר מן האחרים ללקות במוות בעריסה, ולהגביר את הפיקוח עליהם. "אלו ממצאים מרגשים", סיכמה ד"ר רוזמרי היגינס, מהמכון הלאומי לבריאות הילד ולהתפתחות אנושית, מארה"ב. "אמנם יש צורך במחקר נוסף, אבל הגילוי עשוי להוביל אותנו לבדיקה שתבדיל בין מקרי מוות בעריסה לבין מקרי מוות של תינוקות, שנגרמו מסיבות אחרות".

ועם זאת, ד"ר היגינס ממהרת להרגיע את הרוחות ואומרתי כי זמינותה של בדיקת דם כזו היא 'עוד חזון למועד' וכי עדיין לא ברור מתי תצא לפועל בארה"ב ובעולם כולו.

תגיות:תינוקותמוות בעריסהמחקרסיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה