ונשמרתם

ונשמרתם: הורים שאיבדו את בתם הפעוטה כתוצאה מפופקורן, מזהירים אחרים

מירנדה גרייס לוסון מארה"ב הייתה רק בת שלוש כשנפטרה כתוצאה מבליעת גרעין פופקורן. איך זה קרה, אילו מאכלים הכי מסוכנים בגילאים הללו, ומה עושים אם הפעוט נחנק? כל התשובות בפנים

בעיגול: מירדנה גרייס לוסון שנפטרהבעיגול: מירדנה גרייס לוסון שנפטרה
אא

האם אתם יודעים שלפי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים – חנק הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר למוות, בקרב ילדים מתחת לגיל שלוש? מזונות כמו נקניקיות, ענבים ו... פופקורן – נוטלים חלק גדול מהאשמים במקרים הללו, והאקדמיה גורסת כי הורים צריכים להיות אחראיים ולא לאפשר לילדים מתחת לגיל חמש, לאכול את המאכלים הללו.

מירנדה גרייס לוסון מארה"ב היא פעוטה כבת שלוש שבתחילת נובמבר 2016 נחנקה עד לאובדן נשימה. הוריה המבוהלים ניסו לראות אם יש דבר מה בפיה שגרם להשתנקות הזו, אך לא גילו דבר. הם הזעיקו את האמבולנס והצוות הרפואי החל בהחייאה, תוך כדי פינוי הפעוטה לטיפול נמרץ.

"בהגיעה לבית החולים היא חוברה למכונת הנשמה, ומאז היא לא התעוררה. הלב של מירנדה הפסיק לפעום היום, כחצי שנה אחרי שהיא אושפזה בבית החולים", מספרת אמה אליסון. "הייתה לנו תקווה שהיא תצליח להתגבר על זה, אבל לצערנו – זה היה חזק ממנה". מירנדה הקטנה נפטרה כתוצאה מבליעת גרעין פופקורן קטן שהתגלה בצילומים שנעשו לה. הגרעין התמקם לו בקנה הנשימה של הפעוטה, וזו גם הסיבה שהוריה לא הצליחו לראותו.

אליסון ופטריק, הוריה של מירנדה, פרסמו את סיפורם כדי להעלות את המודעות לסכנת חנק בקרב פעוטות, כדי ש"ילדים אחרים לא יפגשו באותו הגורל".

כיצד ניתן להקטין את הסיכון לחנק בקרב פעוטות? לפניכם כמה כללי זהירות:

1. הרחיקו חפצים קטנים מהישג ידם של הילדים.

2. פקחו תמיד על הילדים, ושימו לב מה הם מכניסים לפיהם ומה הם לועסים בשקיקה.

3. אל תאכילו את הילדים שלכם במזונות מסכנים כגון ענבים, נקניקיות, פופקורן וכדומה. הקפידו גם שלא להאכיל אותם תוך כדי תנועה באופניים או במכונית.

מה לעשות אם חס וחלילה הילד בכל זאת נחנק? צפו בסרטון ההדרכה החשוב, וגלו

 

תגיות:פעוטותפופקורןסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה