חדשות בארץ

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בקריאת פסוקים מפרשת "חיי שרה"

ראש הממשלה נתיהו פתח את ישיבת הממשלה בהקראת פסוקים מפרשת חיי שרה, המדגישים את הקשר ההדוק של עם ישראל לחברון ולמערת המכפלה

  • ט"ו תמוז התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בקריאת פסוקים מפרשת חיי שרה ומספר בראשית המוכיחים את קניית מערת המכפלה בידי אברהם אבינו.

"אני מבקש לקרוא מספר בראשית, פרשת חיי שרה", אמר ראש הממשלה ופתח בקריאה מחומש בראשית: 'וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם, אֶל-עֶפְרוֹן, וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן, אֶת-הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי-חֵת--אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף, עֹבֵר לַסֹּחֵר... וְאַחֲרֵי-כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת-שָׂרָה אִשְׁתּוֹ, אֶל-מְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה עַל-פְּנֵי מַמְרֵא--הִוא חֶבְרוֹן: בְּאֶרֶץ, כְּנָעַן. וַיָּקָם הַשָּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר-בּוֹ, לְאַבְרָהָם--לַאֲחֻזַּת-קָבֶר: מֵאֵת, בְּנֵי-חֵת'".

"הקשר בין עם ישראל וחברון ומערת המכפלה הוא קשר של קניין ושל היסטוריה, שספק אם יש לו משל בתולדות העמים", אמר ראש הממשלה. "זה כמובן לא הפריע לוועדת המורשת של אונסק"ו ביום שישי לקבל עוד החלטה הזויה - היא קבעה שמערת המכפלה, אותה מערת מכפלה, היא אתר מורשת פלסטיני".

ראש הממשלה הוסיף וציין כי "בעקבות ההחלטה הזאת החלטתי לקצץ עוד מיליון דולר מדמי החברות של ישראל לאו"ם ולהעבירם להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בקריית ארבע בחברון, והכסף ישמש גם למיזמים נוספים בתחום המורשת הקשורים בחברון. אני סומך עליך, זאב (אלקין), שתגיש לנו הצעה מסודרת בעניין הזה".

"מול החלטת אונסק"ו, ישראל תציג בפני עולם את האמת ההיסטורית ואת הקשר העמוק בן אלפי השנים של העם היהודי לחברון. כך נעשה גם, מול החלטה הזויה נוספת של אונסק"ו בדבר היעדר הקשר לירושלים", הוסיף ראש הממשלה. "לכן, הנחיתי היום להשלים את התהליכים לבנייתו של מרכז 'קדם' לתצוגה של מיצגים היסטוריים וארכיאולוגיים לעיר דוד. זה הולך להיות מבנה מרהיב עם תצוגות מרהיבות – והעולם כולו יראה את האמת. האורחים הראשונים שנזמין לשם יהיו משלחות אונסק"ו לאו"ם".

תגיות:ביבי נתניהופרשת חיי שרהחברוןמערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה