עובדות שלא ידעתם

7 עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם: ראש העיר שהוא חתול והמדוזה המסוכנת ביותר

מהו פסטיבל השלכת העגבניות, לאיזו עיר יש ראש עיר חתול, ומה גודלה של המדוזה המסוכנת ביותר בעולם? 7 עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם

  • ט"ו תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש... בכל יום רביעי האחרון של חודש אוגוסט, תושבי העיירה בונול בספרד חוגגים את פסטיבל השלכת העגבניות? הפסטיבל התחיל ב-1945, כאשר תושבים נרגזים על חברי העיריה העצלים והמושחתים השליכו עליהם עגבניות כמחאה. מאז העניין הפך לאירוע שנתי שמהווה אטרקציה תיירותית כה גדולה, שהעיריה נאלצת להגביל את מספר התיירים המורשים להגיע להשתתף בפסטיבל.

2. האם ידעתם ש... המדוזה המסוכנת ביותר קטנה יותר מציפורן האצבע שלכם? המדוזה אירוקנדג'י חיה בחופי אוסטרליה ובארצות הברית והיא המדוזה הרעיל ביותר – על אף שגודלה המקסימלי הוא סנטימטר ריבועי אחד. מי שנעקץ על ידה מפתח תוך חמש עד עשר דקות כאבי גב עזים, התכווצויות שרירים והקאות. מקרים קשים מגיעים גם לדום לב או דימום במוח. אחד מחמישה נפגעים מגיע לסכנת חיים ונדרש להנשמה מלאכותית.

3. האם ידעתם ש... המחשב הראשון שנכנס לשימוש מחוץ לארה"ב ואירופה היה בישראל? בשנת 1955 התחיל לפעול בישראל המחשב ויזק שנבנה במכון ויצמן. עד 1961 זה היה המחשב היחיד בישראל – בשנה הזו הצטרף מחשב שני שנרכש עבור הצבא.

4. האם ידעתם ש... החיה הלאומית של סקוטלנד היא חד קרן? לזכותם של הסקוטים ייאמר שהם בחרו בחד קרן לחיה הלאומית שלהם במאה הארבע עשרה, כשהמערב עוד האמין שהחד קרן הוא חיה אמיתית לחלוטין. רק בתחילת המאה התשע עשרה הוכיחו מדענים שלא ייתכן שיש חיה כזו.

5. האם ידעתם ש... באוסטרליה קיים אגם מלוח בשם אגם הילייר המפורסם בצבע הוורוד העז של מימיו? על אף שיש מקווי מים אחרים בעולם עם צבעים שונים, עדיין האגם הזה מיוחד בכך שמדענים טרם פיצחו מדוע הוא וורוד.

6. האם ידעתם ש... ראש העיר של העיירה טאלקינטה באלסקה הוא חתול בשם סטאבס? טאלקינטה מונה למעלה משמונה מאות תושבים, וסטאבס משמש שם ראש עיר ברציפות מאז 1997. מידי יום מגיעים לעירה כמה עשרות תיירים כדי לחזות בראש העיר החתולי היחיד בעולם.

7.  האם ידעתם ש... איש טאליבן אפגני בשם מוחמאד עשאן היה כה נואש לכסף ב-2012 עד שהוא הסגיר את עצמו לרשויות בתקווה לזכות בפרס של מאה דולרים שהוצע למי שביא ללכידתו?

תגיות:עובדותמדוזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה