חדשות בארץ

הפגנת הנכים: כביש 4 לכיוון דרום נחסם לתנועה

מפעילי מאבק הנכים חוסמים את כביש 4 לכיוון דרום לתנועה, ודורשים כי קצבאות הנכים יושוו לשכר מינימום בפעימה אחת

  • ט"ו תמוז התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כביש 4 לכיוון דרום נחסם הבוקר (ראשון) לתנועה לאחר שכעשרה כלי רכב עצרו את התנועה סמוך למחלף בצרה, בדרישה להעלות את קצבת הנכות לשכר המינימום. במקום החלו להיווצר עומסי תנועה, ולאחר זמן קצר נפתח נתיב אחד לנסיעה.

ההפגנה נערכת כמחאה על המתווה שהציג ראש הממשלה בשבוע שעבר, ולפיו קצבאות הנכות לנכים קשים יעודכנו ל-4,000 שקלים מינואר הקרוב. במקביל, תעלה הקצבה לנכים שאין להם אישור לעבודה ונמצאים מתחת לקו העוני לכ-3,200 שקלים. עוד נקבע כי בארבע השנים הקרובות יתבצעו כמה פעימות כדי להעלות את קצבאות הנכות של יתר הנכים ל-4,000 שקלים בחודש, אך טרם נקבע אם כל הנכים יקבלו את הקצבה החדשה.

מלשכת נתניהו נמסר כי החל מחודש ינואר, נכה שהוכר כמי שאינו יכול לעבוד לא יהיה מתחת לקו העוני. המטרה היא לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מהנכים נמצאים מתחת לקו העוני.

נעמי מורביה יו"ר מטה מאבק הנכים מסרה: "אנחנו נאבקים על קצבת נכות בגובה שכר מינימום בפעימה אחת בלבד. התוכנית של ראש הממשלה היא תוכנית אומללה שתשפר את חייהם של 20% מהנכים בלבד. שאר הנכים ימשיכו לחיות בעוני ובדלות. נמשיך להיאבק עד שנשיג את מטרתנו. המאבק ילך ויסלים בזמן הקרוב".

"אנחנו דוחים מכל וכל את המתווה של ראש הממשלה", הוסיפה מורביה. "כיוון שרק לכ-30% מהאנשים עם מוגבלות יש יותר מ-90% נכות רפואית, 70% מהנכים לא יקבלו כלום מלבד עלייה ל-3,200 ש"ח. אנחנו מתנגדים בכל תוקף לאפליה וליצירת נכים סוג א' וסוג ב'. כולנו כאחד דורשים קצבת נכות בגובה שכר מינימום ובפעימה אחת".

תגיות:נכיםקצבת נכותהפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה