חדשות בעולם

האם אחת מתעלומות התעופה הגדולות בעולם באה על פתרונה?

נחשף: אמיליה ארהרט, טייסת אמריקנית מפורסמת שעקבותיה נעלמו בשנת 1937, ככל הנראה נלקחה בשבי היפני ושם נהרגה. בכיר ב-FBI: "ייתכן שאמיליה הייתה הקרבן הראשון של מלחמת העולם השנייה"

(צילום: באדיבות ויקיפדיה)(צילום: באדיבות ויקיפדיה)
אא

בשנת 1937 נעלם המטוס של הטייסת האמריקנית אמיליה ארהרט והנווט פרד נונן. במשך שנים עלו קונספירציות שונות לגבי מה שעלה בגורלם של השניים. היו שטענו כי המטוס התרסק באיי מרשל, והם נהרגו בתאונה, היו גם חוקרים שהאמינו שהדלק אזל והשניים נאלצו לנטוש את המטוס בלב ים. הושמעו גם דעות על כך שהם נחתו באי גרדנר וגוועו מרעב, וכן הועלתה אפשרות שהמטוס יורט על ידי מטוסי קרב יפניים והדבר אילץ את השניים לנחות. 

כעת, 80 שנה לאחר מכן, נראה שהתעלומה מתקרבת לפתרונה. סרט תיעודי חדש שיוצא בימים אלו מאשר את הסברה שארהרט אכן הגיעה לאיי מרשל, אחרי התרסקות מטוסה, אלא ששם היא נלקחה בשבי. בסרט ניתן לראות תמונה מהארכיון של הממשל האמריקני, בה נראים (לכאורה) הטייסת והנווט. מומחים לזיהוי פנים מתראיינים בסרט ומספרים כי אכן מדובר בשני הנעדרים.

בסרט מוצגים חלקים מהמטוס שנמצאו באי נידח מאיי מרשל אשר תואמים את סוג המטוס שבו יצאה ארהרט לטיסה. כמו כן התראיינו לסרט עדי ראייה יפנים שעל פי דיבריהם, ראו את שני השבויים לאחר ההתרסקות.  

בסרט גם מסבירים כי ממשלת יפן, ששלטה אז באיי מרשל, החזיקה את ארהרט בשבי, בגלל שחשבה שהיא מרגלת אמריקנית. כמו כן מוזכרת שם טענה על כך שהממשל בארה"ב ידע על כך שהיא בשבי היפני, אך לא עשה דבר כדי להצילה. לדברי החוקרים – ארהרט מתה לבסוף בשבי.

בכיר לשעבר ב-FBI בשם שון הנרי, סיכם את הדברים בסרט התיעודי ואמר: "הסרט מספר על הטייסת המפורסמת בעולם, אשר נקלעה לסכסוך בינלאומי וננטשה על ידי ממשלתה. ייתכן שהיא הקרבן הראשון של מלחמת העולם השנייה".

 

תגיות:תגליתאמיליה ארהרטשבימלחמת העולם השנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה