חדשות בארץ

הסערה הבאה: המשנה ליועמ"ש  לממשלה נגד חופים נפרדים

המרכז הרפורמי יוצא בטענות על הדרת נשים בחופים המופרדים. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר: "אלו דברים העלולים להביא לפגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה"

אא

בעקבות פנייה שהגישה לאחרונה המרכז הרפורמי לדת ומדינה לעו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, נראה כי עומד להתחולל בקרוב מאבק נגד החופים הנפרדים.

הרפורמים טענו כי בשל פתיחת החופים הנפרדים בהרצליה ובבת ים נאסר על גברים או נשים לעבור באזור הטיילת הסמוכה לחופים. לטענתם, פקחים שהעירייה הציבה במקום איימו לקנוס נשים שביקשו לעבור באזור בימי הרחצה הנפרדת של הגברים.

בתגובה לטענות (האמינות או לא) שהושמעו, הביעה עו"ד זילבר את הסכמתה עם כך שהדבר עלול להיות מנוגד לחוק. היא הדגישה: "פעילות זו, המאפשרת הגשמה של התאמת חופים מסוימים לצרכי האוכלוסייה הדתית המבקשת לרחוץ בהפרדה – ראויה, אך ככל שרצועת החוף רחבה דיה לאפשר יצירת חיץ בין מסלול המעבר בין החופים לבין אזור הרחצה הנפרד – סגירת המעבר לנשים או לגברים לכל רוחבה של רצועת החוף, אף שהיא נעשית מכוח סמכות הקיימת בחוק, עשויה להביא לפגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה ובזכות לכבוד של בני המין שאינם מורשים לעבור".

בהתאם לכך הציעה זילבר לרשויות המקומיות ליצור מחיצה בין תוואי מסלול המעבר לשטח הרחצה המפורד, באופן שיאפשר לשמור על פרטיותם של הרוחצים באזור המופרד מחד גיסא ואת חופש התנועה והניידות ומניעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי שלא לצורך, מאידך גיסא.

 

תגיות:דינה זילבררפורמיםחוף ים נפרד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה