סיפורי אמונה

"הרי מדובר באלמנה, כיצד ניקח ממנה את ההנאה הקטנה הזו?!"

2 סיפורים לא ידועים על מידת החסד והרגישות לזולת של מרן הגאון הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל

  • ח' שבט התש"פ
הרב שלמה זלמן אוירבךהרב שלמה זלמן אוירבך
אא

לפני עשרות שנים, באחת מהחתונות בהן השתתף הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, ראה שהמחותנים מוליכים את החתן עם מתקן מיוחד שמונע לחלוטין את נזילת הנר על הבגדים. חשוב לציין כי כיום, בכל שמחת חתונה, משתמשים המחותנים במתקן זכוכית כזה, אך אז היתה זו הפעם הראשונה בה נעשה שימוש במתקן: אחד מהמחותנים, שהיה מומחה לזכוכית, המציא את המתקן הנ"ל.

כאשר ראה זאת הרב אוירבך, הוא פנה לאחד מקרובי המשפחה של המחותן וביקש ממנו שלאחר ימי השמחה יפנה אל המחותן ויבקש ממנו שיכין, בתשלום מלא כמובן, שמונה סטים של מנורות כאלו למניעת טפטוף הנר על בגדים. עוד הוסיף הרב וביקש כי המחותן לא ידע כי הוא ביקש את הכנת המתקנים. "שמור על עילום שמי", ביקש הרב אוירבך.

אך קרוב המשפחה השיב לרב אוירבך כי הוא משער שאם לא יפרט את שם המבקש, מסתבר שלא יסכים מומחה הזכוכית להכין את המתקן. לאחר הפצרות, הסכים הרב שיוודע ליוצר המתקן כי הוא ביקש זאת.

כאשר הגיע הבקשה, בשם הרב אוירבך, אל מכין מתקני הזכוכית, נענה כמובן לבקשה והכין מספר גדול של סטים לכיסוי הנרות ע"י זכוכית. לאחר גמר ההכנה, התקשר קרוב המשפחה אל הרב והודיע כי ההזמנה מוכנה. הרב אוירבך ביקש, בתגובה, כי ייגש לביתו במונית, על חשבונו, יחד עם המנורות.

כאשר הגיעו המנורות לבית משפחת אוירבך, פנה הרב לאחד ממכריו בירושלים, וביקש ממנו שיפתח גמ"ח של מוצר כזה לכל המעוניין, והפקיד בידו את מתקני הזכוכית, שישאילם לכל המעוניין.

גמ"ח זה הפך לשימושי ביותר, ומחותנים רבים הסתייעו בכלי הזכוכית לשמירת בגדיהם. מאז התפרסם הפטנט, וכך כמעט ואין שמחת נישואין שלא משתמשים במוצר נחוץ זה.

סיפור מיוחד נוסף על מידת החסד של הרב אוירבך ניתן למצוא במקרה הבא, שסופר מפי אחיו, הרב אברהם דב זצ"ל. "בשכונתו של הרב אוירבך התגוררה אלמנה מטופלת בילדים רכים, והרב השתדל מאוד לעזור ולסייע לה בתחום הכלכלי ועוד. באחד מן הימים, נכנס אליו אחד מעוזרי הסיוע וטענתו בפיו שראה את אותה האלמנה בשוק קונה פירות בתחילת עונה (שהם יקרים מאוד…), ואם כן אולי היה כדאי לרמוז לה לחסוך וכדו'", מספר אחיו של הרב אוירבך.

"ענה לו הרב בתמיהה: 'הרי מדובר באלמנה, אין לה בעל, וייסורים נוספים מלווים את מצבה, והנה, לפחות יש לה את ההנאה מפירות אלו שבתחילת העונה, וכי גם זה ניקח לה חלילה?!'", מסיים אחיו של הרב אוירבך את המקרה ממחיש את מידת רגישותו לזולת של ר' שלמה זלמן זצ"ל.

מתוך 'דיוקנא' מאת הר' משה ויטו, באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:הרב שלמה זלמן אוירבךסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה