היסטוריה

האם הפלסטינים הם באמת צאצאי הפלישתים?

מדוע הפלסטינים טוענים שהארץ שייכת להם, ומהו מוצאם האמיתי? האם יש דבר כזה, "עם פלסטיני"? הרב דניאל בלס בשיעור היסטוריה קצר

  • י"א תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אבי שואל:

"שלום. מאז עלינו לארץ אנו סובלים מהפלסטינים בעזה ומקומות נוספים שטוענים שכל הארץ שייכת להם, ושגזלנו אותה מהם בכיבוש הארץ. מה שאני רוצה להבין הוא, אם לא היה עם פלסטיני, אז מנין הגיעו הפלסטינים לארץ ישראל? ולמה הם חושבים שהארץ שייכת להם? האם אין מצב לשלום? תודה".

* * *

שלום וברכה אבי, ותודה על שאלתך.

אני מאמין שמציאות מוזרה להדהים זו, של אנטישמיות כה בלתי צפויה באחרית הימים, הינה הוכחה גלויה לנבואות אחרית הימים. שכן, רק לפני שני דורות לא נשקפה לנו כל סכנה ממדינות ערב והאסלאם. מי שרדפו אותנו לפני 70 שנה בכל רחבי העולם - היו אירופאים, בני העם הגרמני, וטענתם היתה ההמצאה המוזרה של תורת הגזע, בשמה דרשו להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים, בכל העולם כולו.

והנה רק דור אחד לאחר מכן התאחדו כל ארצות המזרח ובאו בטענה מחודשת נגדנו, לא עם תורת גזע חדשה, אלא טענה על כיבוש ישראלי, כאשר אל שנאתם המוזרה מצטרפות אומות העולם הנאורות. ומתוך טענה חדשה זו רוצים המוסלמים כיום להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים, בכל העולם כולו...

מי בן דעת ולא יבחין בחוטים בהם מחזיק בורא עולם ומנהל את ההיסטוריה? מי הוא שיוכל לחשוב זאת לעוד צירוף מקרים?

 

ארץ ישראל השוממה

ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל לפני 3300 שנה, אך מאחר שהתרשלנו בשמירת התורה והמצוות, הוגלנו מארצנו לכל העולם לפני 2000 שנה עם חורבן בית המקדש השני. אך הארץ הקדושה שמרה לנו אמונים כפי שהבטיחה התורה: "ושממו עליה אויביכם היושבים בה" (ויקרא כו, לב), וכתב הרמב"ן: "כי מאז יצאנו ממנה לא קבלה אומה ולשון, וכולם משתדלים להושיבה ואין לאל ידם".

זו עובדה שבמשך כל ימי גלותנו אף עם זר שכבש את הארץ לא הצליח ליישבה, וסופרים כמו מארק טווין שביקרו בארץ ישראל בשנת 1869 למניינם תיארו אותה כארץ חרבה ושוממה. לא היו ערים מיושבות בארץ ישראל, לא חקלאות פוריה ולא מלכים או נשיאים שמלכו בה. המתיישבים והמעפילים שעלו לארץ היו צריכים לייבש את הביצות, לבנות ערים ורחובות, לחצוב בסלע, לבנות ביובים ולסלול כבישים, והצליחו להפריח את השממה נגד כל הסיכויים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אז מנין הגיעו הפלסטינים?

ובכן, לא היו "פלסטינים" לפני מאה שנה. לא היתה מדינה פלסטינית, ולא ערים פלסטיניות בארץ ישראל; לא מנהיגים פלסטינים, ולא עבר היסטורי ככל עם שקיים מאות שנים. כנגד עובדה היסטורית זו, הפלסטינים מפיצים כיום את הטענה שהם חיו במשך אלפי שנים כעם מגובש בארץ ישראל, והם צאצאי הפלישתים הקדומים (בלעדי שקר זה, לא תהיה להם טענה היסטורית על הארץ). מהי האמת?

לשם כך, צריך ללמוד שיעור קטן בהיסטוריה...

 

האימפריה העות'מאנית

עד לפני מאה שנים כל המזרח התיכון נמצא תחת שליטת האימפריה העות'מאנית (כיום טורקיה) אשר שלטה בו ביד רמה במשך מאות שנים! ארץ ישראל נכבשה למעשה על ידי הסולטאן סלים הראשון עוד בשנת 1516 למניינם, והיתה בשליטת העות'מאנים במשך 400 שנה עד מלחמת העולם הראשונה. במהלך תקופה זו לא היו מדינות עצמאיות כמו ירדן וסוריה ולבנון, כך שהערבים תושבי אזורים אלה היו יכולים לנדוד ממקום למקום תחת חסות האימפריה העות'מאנית.

במהלך מלחמת העולם הראשונה, בשנת 1917 למניינם, כבשו הבריטים את המזרח התיכון מידי העות'מאנים.

בתקופה זו ארץ ישראל לא היתה מיושבת, לא היתה בה ממשלה מאורגנת ולא ערים מיושבות, מלבד ירושלים העתיקה שהיתה במצב גרוע מאוד. היהודים קיבלו מהבריטים בשנת 1917 את "הצהרת בלפור" - האישור להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הבריטים והצרפתים הם שחילקו את המזרח התיכון, וקבעו גבולות ברורים בין אזורים, ובכך הפכו עמים ערביים למדינות עצמאיות כמו ירדן, סוריה ולבנון (כך לדוגמה, המנדט הבריטי רצה בתחילה לקבוע שלבנון וסוריה יהיו מדינה אחת, אך לבסוף הפריד את גבולותיהן לשתי מדינות).

שימו לבכם לתזמון המדהים משמים של מלחמת העולם הראשונה, ונפילת האימפריה העות'מאנית בתקופה זו.

 

ערביי הארץ הישנים והחדשים

קבוצות של נוודים וחקלאים ערביים היו עדיין מפוזרים ברחבי הארץ, הם לא חיו כעם, אלא נדדו מאזור לאזור במשך מאות שנים. עם נפילת האימפריה העות'מאנית הצטרפו אליהם קבוצות של פליטים מארצות שכנות, אשר הגיעו מארצות ערביות סמוכות כמו מצרים, סוריה, טורקיה, ירדן, עיראק ועוד (כפי שמעידים שמות המשפחה שלהם כיום, שמות כגון "אל-לובנאני" מלבנון, ו"אל-מסרי" ממצרים), ומאוחר יותר כינו עצמם בשם המשותף "פלסטינים", על שם הפלישתים שנלחמו בישראל לפני 3000 שנה!

כך גילגל ה' את הופעתם של הפלסטינים המבקשים את השמדתנו יחד ותוך כדי הקמת המדינה בארץ ישראל, וזאת במטרה ללמדנו שלא הגענו עדיין למנוחה והנחלה, ועלינו לצפות ולייחל לגאולה השלמה שרק בה יתקיימו דברי הנביאים: "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים, ושפט בין הגויים והוכיח לעמים רבים, ויכתתו חרבותם לאיתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו ב, ג), ובו תוכחה לישראל: "בית יעקב לכו ונלכה באור ה', כי נטשתה עמך בית יעקב". מי ייתן ונזכה ללכת שוב באור ה' כעם אחד.

בכתבה הבאה בעז"ה נמשיך לעסוק במוצא הפלסטינים ומטרותיהם, ונלמד על המלחמות והפרטים ההיסטוריים המפתיעים שהובילו לסכסוך הישראלי-ערבי של אחרית הימים.

תגיות:פלסטיניםארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה