חדשות בארץ

ראש ממשלת הודו נחת בארץ: "אני שמח להיות פה"

ראש ממשלת הודו נרדרה מודי נחת בישראל והתקבל בחום על ידי ראש הממשלה. הוא צפוי לסייר במוזיאון יד ושם, לקיים פגישות חקלאיות וגם לפגוש את הילד מוישי הולצברג

קבלת הפנים בנתב"ג (צילום מסך)קבלת הפנים בנתב"ג (צילום מסך)
אא

ביקור היסטורי: היום (שלישי) בצהריים נחת בארץ ראש ממשלת הודו נרדרה מודי. בשדה התעופה המתין לו ראש ממשלת ישראל נתניהו שהתחבק עמו ארוכות. קבלת פנים מיוחדת נערכה בנתב"ג ובה הושמעו ההמנונים בשפה העברית וההודית. נתניהו אמר לאורח: "אנחנו מקבלים אותך בזרועות פתוחות. אנו אוהבים מאוד את הודו ומתפעלים מהתרבות, ההיסטוריה והדמוקרטיה שלה. ברור לנו שאתם נשמות קרובות אלינו, במשימה המשותפת לספק לאזרחים ולעולם עתיד טוב יותר".

מודי פנה לכל הנוכחים ואמר להם בעברית: "שלום, אני שמח להיות פה".

בהמשך הזכיר נתניהו למודי את פגישתם הראשונה. "סיכמנו אז לשבור את המחסומים בין ישראל להודו, לחצנו ידיים ומאז שוחחנו פעמים רבות בטלפון. אני זוכר היטב את מה שאמרת אז בפגישתנו הראשונה. אמרת שבכל הנוגע ליחסים בין הודו לישראל, רק השמיים הם הגבול".

ראש ממשלת הודו הגיב על הדברים: "כבוד הוא עבורי להיות ראש הממשלה ההודי הראשון שמבקר במדינת ישראל". הוא גם ציין: "הודו היא מדינה בעלת התקדמות וצמיחה מהירה, והיא מחשיבה את ישראל בין שותפותיה החשובות ביותר". בדבריו הוא גם הזכיר כי הם מתכוונים לפעול בשיתוף פעולה נגד איומים משותפים, כמו פעולות טרור.

מודי צפוי לבקר במהלך ביקורו בארץ בחוות דן, שם הוא ייחשף לטכנולוגיות חקלאיות חדשניות. לאחר מכן הוא צפוי לבקר ביד ושם בירושלים וכן במוזיאון יד לילד. בשעות הערב הוא יסעד בביתו של ראש הממשלה, ואילו מחר (רביעי) הוא ייפגש עם נשיא המדינה ריבלין. במהלך הביקור הוא צפוי לחתום על שבעה הסכמים עם ישראל הנוגעים לשיתופי פעולה בתחומי המים, החקלאות, החלל, המחקר והפיתוח.

תכניות נוספות במהלך ביקורו של מודי: פגישה עם יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה, ביקור בבית הכנסת של יהודי קוצ'ין וכן מפגש מרגש שיתקיים בגני התערוכה עם הילד מוישי הולצברג שהוריו גבריאל ורבקי הולצברג נרצחו במתקפת הטרור במומבאי.

תגיות:ראש ממשלת הודוביקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה