חדשות בעולם

צפון קוריאה ממשיכה לאיים: "שיגרנו טיל שמסוגל להגיע לכל מקום בעולם"

צפון קוריאה שיגרה הלילה, סמוך לפתיחת חגיגות יום העצמאות האמריקני, טיל בין יבשתי. טראמפ לעג לקים ג'ונג און: "לבחור הזה אין משהו טוב יותר לעשות?"

  • י' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קוריאה הצפונית הודיעה הבוקר (שלישי) כי במהלך הלילה שיגרה טיל לעבר המים הטריטוריאליים של יפן במסגרת ניסוי. לדבריה, זהו הטיל הבין יבשתי הראשון שהיא משגרת אי פעם, והוא מסוגל להגיע לכל מקום בעולם.

במידה וטענות אלו נכונות, צפון קוריאה מתקרבת בכך בצעד נוסף לשלב בו תהיה מסוגלת לשגר טילים בין יבשתיים עם ראש נפץ גרעיני שיאיימו על ארה"ב.

הניסוי בוצע בשעה 3:40 לפנות בוקר לפי שעון ישראל, והוא כוון במיוחד לתאריך ה-4 ביולי, יום העצמאות האמריקני.

כבר מוקדם בבוקר, שעה קלה אחרי השיגור הצפון-קוריאני, אמרו גורמים ביטחוניים בדרום קוריאה כי סיאול בודקת את האפשרות שהטיל שצפון קוריאה שיגרה היה טיל בליסטי בין-יבשתי. ההודעה הרשמית מצפון קוריאה אישרה את האפשרות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב על שיגור הטיל, וכתב בחשבון הטוויטר שלו על מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און: "צפון קוריאה שיגרה טיל נוסף. אין לבחור הזה משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו? קשה להאמין שדרום קוריאה ויפן יסבלו את זה עוד זמן רב. אולי סין תנקוט צעד משמעותי מול צפון קוריאה ותשים סוף לשטויות האלה אחת ולתמיד!".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ה"ניו יורק טיימס" דיווח אתמול כי טראמפ אמר בשיחת טלפון עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי ארצות הברית מוכנה לפעול לבדה נגד פיונגיאנג. לפי גורמים אמריקניים, אמירתו של טראמפ נועדה לשכנע את סין לנקוט פעולה נגד צפון קוריאה. בסוף השבוע ייפגש טראמפ עם ג'ינפינג בפסגת ה-G20, בה ישתתפו גם מנהיגי יפן ודרום קוריאה, איתם מקווה טראמפ לשתף פעולה נגד הצפון.

השיגור הוא חלק משורת מבחנים שהמדינה עורכת בחודשים האחרונים במטרה לייצר טילים בעלי ראש קרב גרעיני המסוגלים להגיע לארה"ב. עם זאת, מצבא ארה"ב נמסר כי לפי הערכה ראשונית לא מדובר בטיל בין-יבשתי בשיגור הנוכחי, אלא בטיל בליסטי לטווח בינוני. בחודש שעבר ערכה צפון קוריאה ניסוי בטיל שיוט, שלטענתה מסוגל לפגוע בספינות של צבא דרום קוריאה ושל צבא ארה"ב. גם בעבר צפון קוריאה שיגרה טילים סמוך ליום העצמאות האמריקאי שחל, כאמור, היום.

תגיות:צפון קוריאהדונאלד טראמפטיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה