כתבות מגזין

עוברים דירה? קבלו 9 טיפים למעבר חכם יותר

אין ספק שהחלק המתיש באמת במעבר הוא שלב אריזת כל הבית. קבלו 9 טיפים לאריזה והובלה שיקלו עליכם את חווית המעבר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. התחילו לארוז מספיק זמן מראש. הנטייה לדחות את שלב האריזה היא טבעית. לכן, כדאי מאוד שתתחילו לארוז חפצים שלא השתמשתם בהם תקופה ארוכה. כדי להשיג ציוד אריזה בזול, כדאי להתקשר קודם עם חברת הובלה ולבקש ממנה לספק לכם ארגזים מראש.

איך תדעו מתי להתחיל לארוז? תלוי בגודל הדירה ובכמות החפצים שלכם. נהוג להתחיל לארוז דירת חמישה חדרים כשלושה שבועות מראש, דירת שלושה חדרים - שבוע מראש ודירת חדר עד שני חדרים - יום עד שלושה ימים מראש.

2. מבחינת סדר החשיבות, כדאי קודם כל לארוז חפצים פחות שימושיים, או כאלו שיכולים להישאר בארגז גם זמן מה אחרי המעבר. כדאי להצטייד בחבילת מדבקות צבעוניות גדולות ולסמן את הארגזים לפי החדרים אליהם הם שייכים (מטבח - כחול, סלון-צהוב וכולי) אבל אל תוותרו גם על כתיבת שם החדר בגדול וברור על כל צידי הארגז וסימון ארגזים בעלי תכולה שבירה בצבע אדום. המתקדמים יכולים גם לרשום על חלק מהארגזים מה בדיוק יש בהם (למשל כלי מטבח - מחבתות וסירים, צעצועים, פאזלים ומשחקי קופסא). כדאי גם לסמן על הארגז את דרגת החשיבות שלו ובכל מקרה לארגן את הארגזים כך שפריטים דחופים לימים הראשונים יהיו ארוזים בנפרד ומסומנים בהתאם. כלל חשוב נוסף הוא להכין לפחות ארגז אחד לפיצ’יפקעס ופריטים שנשארו יתומים ברגע האחרון.

3. אפשר לשתף את הילדים באריזה, לתת להם לבחור מה הם רוצים לקחת איתם, ומה הם רוצים למסור. זו דרך מצוינת להעסיק אותם, לקבל מהם עזרה ועל הדרך גם ללמד אותם למיין ולא לאגור הכול. נסו לתת להם ארגז משלהם, שבו ישמרו את הדברים החשובים ביותר שלהם. ציירו ציורים על ארגזי הצעצועים, כדי שיהיה קל יותר לזהות ולפתוח אותם מהר לאחר המעבר. מיינו ביחד איתם את החפצים ששייכים לחדר שלהם ועומדים להיארז.

4. אריזת הבית זהו תזמון מצוין לפנות מהארון ומהבית את כל החפצים שאין בהם יותר שימוש: את הבגדים הבלויים והמיושנים שאותם כבר לא תלבשו, ואת כל מה שהיה מאוחסן בקופסאות ולא שירת אתכם זמן רב. מה שנראה לכם שמיש ויעיל יכול להימסר למשפחות נזקקות או ארגוני צדקה, והשאר ייזרק לפח. גם כאן הילדים יכולים לעזור לבחור מה מיותר, ומה נשאר.

5. כמו כן, הכינו לעצמכם תיק או שניים ובו מספר חפצים שבוודאי תזדקקו להם בתקופת בין המצרים, זאת אומרת יום לפני ואחרי המעבר - בגדים לכם ולבני המשפחה, שמפו, סבון ושאר קוסמטיקה קלה, תרופות וקופסת עזרה ראשונה. גם חפצים יקרים או בעלי ערך כספי גבוה צריכים להיות צמודים אליכם ולא לבלות במשאית ההובלה - תכשיטים יקרים, מצלמה, מחשב נייד, כסף וכולי.

6. ועכשיו, להובלה: לשם בחירת חברת הובלה, בררו אצל חברים אודות חברת הובלה אמינה שהם נעזרו בה, והתקשרו די זמן מראש כדי לתאם יום ושעה. מומלץ לבקש ביקור של נציג החברה בביתכם, כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת ומתאימה. ייתכן שאתם לא מצליחים להעריך נכון את כמות הארגזים שיידרשו להובלה, שלא תיארתם נכון את הריהוט שיש להוביל או שלא שמתם לב שאין גישה למשאית ברחוב שבו אתם מתגוררים מה שיעלה משמעותית את עלות ההובלה, שכן המובילים יידרשו לסחוב את הארגזים כמה עשרות מטרים.

7. שוחחו עם חברת ההובלה על ידי רשימת שאלות שיורדות לפרטי פרטים. האם התשלום לחברת ההובלה כולל ביטוח, האם הם מעניקים זיכוי במקרה של נזק ומה גובה הטיפ שיש לתת למובילים. ידעו אותם מראש על כל פריט יקר או יוצא דופן בגודלו שיש בבית וקבלו מהם הצעת מחיר בכתב.

8. כדאי להשאיר בדירה אותה אתם עוזבים ציוד להכנת קפה ומעט כיבוד עבור המובילים - אלו הדברים הקטנים שעושים את ההובלה להרבה יותר נעימה ומתחשבת ומצדיקים את ההשקעה הקטנה הזו.

9. השאירו בהישג יד ציוד שתצטרכו בשבוע שלאחר המעבר: ישנם דברים שלא כדאי לארוז יחד עם כל יתר תכולת הדירה. ממש כפי שנוסעים לחופשה, דאגו למזוודה שתשמש אתכם בשבוע-שבועיים הראשונים למעבר בה תכללו ביגוד שתצטרכו, כלי רחצה, לפטופ, מטענים לסלולרי, ציוד להכנת קפה, סכו"ם בסיסי, נייר טואלט ובקיצור, כל דבר שלא תרצו לקנות מיד לאחר המעבר מפני שאין לכם מושג באיזה ארגז הוא מתחבא.

תגיות:מעבר דירהאריזות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה