חדשות בעולם

מה גרם לארגונים יהודים ומוסלמים להתאחד יחד נגד ה-BBC הבריטי?

ה-BBC כלל בכתבה על אפליית מוסלמים משפט הטוען כי 'השואה היא נושא רגיש עבור מוסלמים'. בתגובה, ארגון יהודי וארגון מוסלמי הגישו תלונה משותפת

  • ה' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לגורמים יהודים בבריטניה יש לעיתים קרובות טענות על האופן בו רשת התקשורת הבריטית, ה-BBC, מכסה נושאים יהודיים וכאלה הקשורים לישראל. אתמול, עם זאת, הצליח ה-BBC לעשות משהו נדיר במיוחד: אותה שורה בכתבה שפרסם הרגיזה הן ארגונים יהודים – והן ארגונים מוסלמים.

שיתוף הפעולה הנדיר הזה הגיע בעקבות כתבה שפרסם ה-BBC על נערות מוסלמיות, תלמידות בית ספר מגרמניה, שנסעו במסגרת טיול בית ספר לבקר במחנות ההשמדה בפולין. הנערות שהתראיינו לכתבה סיפרו כי נתקלו ביחס עוין מצד הפולניים המקומיים, וכי אחד מהם אף ירק עליהן בגלל לבושן המוסלמי.

אלא שבמסגרת תיאור האפליה אותן סבלו התלמידות המוסלמיות בביקור בפולין, לא נמנע הכתב מלשתול את המשפט הבא: 'השואה היא נושא רגיש עבור מוסלמים, שכן רבים מהניצולים התיישבו לאחריה בפלשתין, בשטחים שעליהם הוקמה מאוחר יותר מדינת ישראל'.

המשפט השערורייתי העלה את זעמם של ארגונים יהודים, שכמובן מתנגדים לרעיון שהשואה אמורה להיות 'נושא רגיש' עבור אי מי. ארגונים מוסלמים, לעומתם, זעמו על כך שהם מוצגים כמו שהג'נוסייד המפורסם בהיסטוריה אמור להיות 'נושא רגיש' עבורם.

כתגובה, וועד הארגונים היהודיים של בריטניה הוציא הודעה משותפת ביחד עם פיאז מוגאל, מייסד הארגון Tell MAMA העוקב אחרי התקפות אנטי-מוסלמית. ההודעה דרשה מה-BBC לתקן את הכתבה. בנוסף, שני הארגונים הגישו תלונה רשמית על ההתנסחות.

זמן קצר לאחר מכן, ה-BBC אכן מחק את המשפט הפוגע מהכתבה.

הארגונים הוסיפו ודרשו התנצלות רשמית מה-BBC, אבל זו – נכון לעכשיו – טרם הגיעה. 

תגיות:יהודיםמוסלמיםBBC

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה