חדשות בארץ

מוחים על האטימות: לאחר "צעדת המיטות", בג"ץ הורה על גישור

לאחר "צעדת המיטות" אתמול, הבוקר יתחיל הגישור בין רופאי "הדסה" להורי הילדים המאושפזים במחלקה האונקולוגית

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הורי הילדים המאושפזים במחלקה האונקולוגית בהדסה יצאו אתמול בבוקר לצעדת מחאה, לה קראו "צעדת המיטות", לאחר שהדיון בעתירתם נפתח בבג"ץ הבוקר. ההורים צעדו על מנת למחות על האטימות של מערכת הבריאות והכישלון שלה בניהול המשבר הקשה שהם חווים. הצעדה השתתפו כמה עשרות מפגינים, אשר חסמו לזמן קצר את הכניסה לירושלים. המשטרה פינתה את הכבישים כעבור זמן קצר ופתחה אותם מחדש לתנועה.

אתמול בבוקר התנגד עו"ד אליעד שרגא, בא כוחם של ההורים, להליך הגישור שעליו הורו השופטים. הגישור, לטענת השופטים, הוא הצעד שנראה להם הנכון ביותר. זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, הסכים למהלך, אך כאמור, ההורים התנגדו. השופט עוזי פוגלמן ניסה לשכנע את עו"ד שרגא להסכים לגישור, משום שהתמונה המשפטית של המצב מורכבת מאד, ובגישור יוכלו ההורים להשיג יותר מאשר בהכרעה משפטית.

השופט נועם סולברג שוחח עם עו"ד אורנה לין, באה כוחם של הרופאים בהדסה, ואמר לה ששני הצדדים יוכלו לקבל בהליך של גישור יותר ממה שיקבלו בהליך משפטי. בהתייעצות נוספת של השופטים נאמרו מילים קשות בין ההורים לבין מנכ"ל הדסה.

לדברי עו"ד שרגא, העתירה הוגשה לפני כחודש, והיה ידוע לכולם כי יש בה משבר לאומי משמעותי. למרות זאת ההצעות נדחו, גם כאשר ההורים כתבו מכתב לנשיאת בית המשפט על מנת לקבל דיון – כל זאת בזמן, שההורים שובתים רעב, והילדים עצמם אינם מקבלים טיפול. לאחר שהפרקליטות הגישה בקשה להקדמת הדיון, הוסיף עו"ד שרגא, הדיון הוקדם, למרבה הפלא. זוהי, לדברי עו"ד שרגא, הסיבה הראשונה לכך שההורים דוחים את ההצעה לגישור. הסיבה השנייה היא מהותית יותר: ההורים כבר הסכימו להליך של גישור לפני 4 חודשים, והיתה גם הסכמה בתוך משרד הבריאות, אך שר הבריאות סירב לכך. לאחר מכן היה ניסיון נוסף, שגם הוא ירד מהפרק.

אתמול, כאמור, נפתח הדיון בעתירת ההורים, בהרכב של שלושה שופטים. ראש ההרכב, השופט יורם דנציגר, פתח את הדיון באמרו כי ברור שההורים העותרים רוצים את טובת ילדיהם, וכי ניתן להבין גם את הצעד הקיצוני שנקטו, של שביתת הרעב. דנציגר אמר כי במשבר הזה מעורבים אנשים מהדרגים הגבוהים ביותר, מתוך רצון לעזור. השופטים, לדבריו, יעשו כל מאמץ, במקרה שבו יצטרכו להכריע, כדי לתת פתרון שיהיה צודק ונכון עבור כל הצדדים. דנציגר אמר כי הוא מעוניין שהצדדים יסכימו לגישור מקצועי ואינטנסיבי, שעשוי להגיע לתוצאה שמיטיבה עם כל הצדדים, ולמעשה, בית המשפט כפה על ההורים להצטרף לגישור, שמתחיל הבוקר, אצל המשנה לנשיאה בדימוס, השופט רובינשטיין. ההליך, על פי דבריו של דנציגר, עתיד להימשך עד שהצדדים ימצאו פתרון מתאים.

משרד הבריאות ברך את החלטת בג"ץ לגבי פנייה לגישור, ומסר כי הוא מייחל לפתרון במסגרת זו.

אחד מן ההורים, אורי יקיר, אביה של עדי יקיר, דבר בשם ההורים כולם, ומסר כי ההורים יכבדו את החלטת בג"ץ, וכי הם מקווים שהגישור יביא לפתרון מהיר, עוד לפני שבת, כדי שהרופאים המסורים לתפקידם ימשיכו לטפל בילדים. לדבריו, ניתן היה להגיע להחלטה זו כבר לפני כמה שבועות, וחבל שהשופט התמהמה.

תגיות:בית החוליםהדסהחולי סרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה