חדשות יהדות

'מיניבוס המצוות' של ברוקלין הוצת – ככל הנראה על רקע אנטישמי

רכב מקושט בציורים יהודיים שזכה לכינוי 'מיניבוס המצוות' הועלה בלהבות בליל יום ראשון האחרון – כנראה על רקע אנטישמי

  • ד' תמוז התשע"ז
'מיניבוס המצוות' של ברוקלין'מיניבוס המצוות' של ברוקלין
אא

מיניבוס המצוות של ברוקלין היה כלי רכב מפורסם בסביבה: הוא עוטר בציורים יהודיים וצבעים עזים על ידי האמן המקומי לוי שייבר לפני שנה וחצי ועד מהרה קנה מעריצים רבים.

"זה היה פרויקט יצירתי וביטא חופש יצירתי והחופש להיות עצמי – סוג של רכב עם אנרגיות טובות שלא רואים בכל יום", מסביר שייבר. ביום-יום הוא השתמש ברכב כדי להסיע את הבנות שלו לבית הספר וכן כדי לעבוד על האמנות שלו בתוכו – אבל הוא בהחלט היה מודע להנאה הסביבתית. "כשנסענו ברכב הילדים עצרו וחייכו והוא נתן לאנשים כאן תחושה של גאווה יהודית. זה היה רכב שגרם לאנשים לשמוח לרגע, דחף אותם לשניה מחוץ למציאות הנורמלית".

המיניבוס הפך כל כך מפורסם בברוקלין שהוא השתתף באירועים רבים ואף הופיע אפילו בקליפ של זמר מקומי פופולארי.

ביום ראשון בחצות, עם זאת, הרכב עלה בלהבות. צילומי מצלמות האבטחה מראות גבר עומד לצידו לפני ואחרי הבעירה, מה שמעלה את החשד שמדובר בהצתה, ככל הנראה על רקע אנטישמי. שייבר גילה את השלד השרוף חצי שעה מאוחר יותר והזעיק את המשטרה.

הידיעה עשתה עד מהרה כנפיים, ותושבים מקומיים סיפרו לעיתונאים שהגיעו למקום כי הילדים שלהם לא מפסיקים לדבר על אובדן המיניבוס – חלקם אף בוכים, מכיוון שהיו רגילים לשבת מידי יום בחלון ולהמתין לו.

עד שייתפס האחראי למעשה, שייבר הקים קמפיין מימון המונים לרכישה וקישוט של רכב חדש, שימצא את מקומו של מיניבוס המצוות האבוד. "הגיע הזמן שמעשים איומים כאלה יפסיקו", הוא כתב. "התקרית הזו וודאי לא תמנע מאיתנו להמשיך לחיות את חיינו בדרכנו שלנו. נמשיך לחשוב מחוץ לקופסה. נמשיך לחיות חיים של אמנות ויצירתיות. תודה לכם על כל תרומה – היא תלך רק לדברים טובים!"

תגיות:ברוקלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה